Unlock the padlock

Som ni kanske märkte i filmen dödenödenend så var mitt bidrag filmen som var precis i slutet. Det var inte hela filmen som jag gjorde från början, den var lite omklippt. Men jag tänkte nu för en gångs skulle lägga upp orginalfilmen som jag gjorde klart i slutet på oktober förra året. Temat vi jobbade med var alltså döden och jag valde att göra en film. 
 
Inspirationen till denna film fick jag bl.a. av filmen Bröderna Lejonhjärta. Vi pratade mycket om Astrid Lindgren när vi satt och diskuterade döden och som ni kanske vet så skrev hon många sagor om döden bl.a. Bröderna Lejonhjärta och Mio min Mio. Hon hade även en stor dödsångest och rädsla inför döden som även jag har vilket gjorde att hon skrev mycket om döden lite som en terapi för henne själv. Detta var lite av en terapi för mig, att tänka på döden, koreografera om döden och till sist göra en film om det. Filmen heter "Unlock the padlock - en liten film om döden" såhär blev resultatet
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0