Back to school

Så var vi igång! Sista terminen på ackis. Kan inte fatta det. Om ett halvår är jag diplomerad proffisionell dansare! Igår sattes CV-bilderna upp och snart drar vi iväg på turné, shit det kommer gå så fort!
 
Veckan började iaf superbra! Jazz med Zain, alltså dansglädje deluxe! Och sen möte med rektor Jan om terminen och info m.m. 
 
Idag började dock dagen med en stor besvikelse. Fick veta att ingen i vår klass blev inbjuden på audition till en stor musikal som ska sättas upp i höst. Åh är så bitter! Hade verkligen velat gå. Inte för att jag tror att vi skulle ha så stor chans men att dem bara låter folk med jobberfarenhet komma är så trist, ge oss en chans iaf! Hur ska vi kunna få erfarenhet om vi inte ens får komma på audition? Hade sett fram emot det, tror det skulle blivit kul! Nu hoppas jag på att vi får komma till Wallmansaudition i Köpenhamn iaf :)
 
Litet plus i kanten för dagen är iaf att Jackie och jag ska på praktik nästa vecka hos Roger Lybeck på West side story produktionen och vi får vara med på repen :) wiii! Så kul, sen när man går och se föreställningen så kommer vi typ kunna koreografin och lära känna Roger (som är en stor musikalkoreograf) och ensemblen, längtar! 
 
Lite bilder från nyår, som vanligt typ åtta dagar sen
 
Mys med gölle
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ljuslyktor
 
Dagen efter gos
 

Kommentarer
Postat av: Nathali

Sv: Ja läget är superbra, tar typ bara 5 min till både jobb och skola. Sån himla tur att jag hittade familjen på Lidingö som hjälpt oss med lägenheten.
Ja trivs så himla bra på base nu och det gör lite ont i hjärtat att mitt år på daybase snart är slut. Det har gått så himla fort. DOCH har tyvärr intagning vartannat år för jazz och modern ämneslärare så i år är det istället street som gäller, vilket inte lockar direkt. Så jag vet inte hur det blir i höst faktiskt. Ska i alla fall söka base musikalutbildning eftersom jag trivs så bra med lärare och allt där så får vi se lite. Har du några tips på andra skolor som är på ett år under dagtid? Skulle så gärna vilja vara kvar hos familjen ett år till om det går.

2013-01-12 @ 14:27:27
URL: http://inmyhappyplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0