Årliga listan

Upptäckte visst att jag totalt glömt bort den årliga listan. Mest för att jag själv tycker det är så kul att sammanfatta året. Så 2012 here it is!
 

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Ja massor. Bl.a. åkte till Malta och hälsade på min fina vän Malin, var längre upp norr i Sverige än jag någonsin varit, intresserat mig för inredning m.m. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja en av mina bästa högstadievänner och en av mina bästa vänner blev på smällen :)

Dog någon som stod dig nära?

Min gammelmormor och gammelmorfar gick bort med 7 veckor mellanrum. Kan säga att gammelmorfar dog av hjärtesorg, så fint! 

Vilka länder besökte du?

Malta och Grekland, reste även mer i Sverige än jag någonsin gjort. Jag har alltid rest mycket utomlands men lite i Sverige och i år hann jag med mycket tack vare skolan både Åre, Umeå, och en massa ställen på västkusten. 

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Kanske lite mer ledig regelbundet. Som det sett ut i år har jag vart ledig ca 2 dagar i månaden under vår och höst och sen mycket ledig under sommaren och julen. Och såklart en massa dansjobb i höst :)

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

19-21 november i Åre, 16-19 augusti Malta

Vad var din största framgång 2012?

Att jag tog mig igenom tvåan på ackis kanske ett av det tuffaste året hittils pyskist och fysiskt. Att jag gjorde några stora, roliga och cv-värdefulla gig. Och såklart att jag för första gången sen jag var 14 var ledig mer än tre veckor i sträck på sommaren. 

Största misstaget?

Kanske att jag inte sade upp mig från jobbet till hösten, att jobba varannan helg, ha lördagsbalett, rep och skola på heltid gjorde att jag faktiskt var och nosade på den där berömda väggen. 

Bästa köpet?

Datorn. Har inte ångrat mig en sekund. Den kostade mer pengar än jag någonsin spederat på en pryl men fy fan vad nöjd jag är. Alla applemotståndare där ute, ja visst man betalar mycket för märket men OJ vad mycket bättre den här datorn är än alla andra datorer jag någonsin använt!

Vad spenderade du mest pengar på?

Dansen som vanligt, men nu är det sista terminen! Sen är det goodbye till CSN och merkostnadslån. Kom i och för sig på att jag måste börja betala av skiten då. Pust! 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att resa, dansa, vara med mina fina vänner och familj. Och såklart stå på scen vilket jag fick göra mer än någonsin under november och december månad. 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?

flytta på dig (ultimata springlåten), Emmylou, Euphoria, Här kommer natten

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

gladare

Vad önskar du att du gjort mer?

Träffa vänner och familj

Vad önskar du att du gjort mindre?

Jobbat

Blev du kär i år?

Som de senaste snart sex(!!) åren var jag det redan

Favoritprogram på TV?

Jakten på det perfekta livet, Historieätarna, Hollywoodfruar, Så mycket bättre, På spåret, Dexter

Bästa boken du läste i år?

Hypnotisören

Största musikaliska upptäckten?

Mumford and sons

Något du önskade dig och fick?

Ledig sommar (nästan) :)

Något du önskade dig och inte fick?

Mer ledigt

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Gick i skolan, fick finmiddag på kvällen av boydriend

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Som vanligt mer ledig, mer pengar (hur det nu skulle gå ihop??) och mer tid till familj och vänner

Vad fick dig att må bra?

Familj och vänner

Vilken kändis var du mest sugen på?

Jason "Timbuktu" Diaktè 

Vem saknade du?

Maja som flyttade till Kph, Malin på Malta och såklart familjen och Jeko :)

De bästa nya människorna du träffade?

Har inte hunnit med att träffa så många nya människor

Mest stolt över?

Att jag snart genomfört tre år av min utbildning

Högsta önskan just nu?

Att jag ska få vara frisk och skadefri och slutföra min utbildning och såklart få mer tid till mig själv och vänner och familj. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0