Sunday bloody sunday!

Har haft sista lediga helgen på ca 4 veckor nu. Eller ja helt ledig helg kommer jag inte ha förrän i jul eftersom vi har obligatorisk lördagsbalett nu i trean som jag var på igår, men det går helt ok bara 1,5 h på lördagen. Nästa helg kommer jag jobba, helgen efter det har vi en balettkonferens i skolan som vi måste vara med på och helgen efter det jobbar jag igen. Men nu har jag iaf äntligen tagit mig i kragen och sagt upp mig från jobbet. Kommer inte palla den här hösten annars.
 
 
I fredags hade vi på tal om ngt helt annat fantastiska, fantastiska Charlotta Öfverholm. Jag har skrivit om henne innan här på bliggen, bl.a. då vi tittade på dåvarande treornas lektion med henne för två år sen och jag blev helt frälst. Mer fantastisk person kan man typ inte hitta. Är fortfarande sjukt besviken på att vi inte kommer ha henne i modernt i trean men nu har vi iaf förmånen att ha henne i koreografi handledning.
 
Det blev en fin lektion med mkt gråt, djup och fina tankar från klassen. Vi ska nämligen ha tema döden några veckor framöver. Vi ska till nästa vecka titta på filmer, lyssna på musik eller annat sm handlar om döden och utifrån det komma på en idè till ett verk vi ska skapa om några veckor. Jag spenderade min lördagsmorgon framför Bröderna Lejonhjärta och har nu hittat en idè som jag kommer använda mig av!
 
Har även spenderat söndagen med att kolla tågbiljetter och priser samt scener i Linköping till vår turnè. Awhh är helt pirrig när jag tänker på det, tänk att vi äntligen är treor och får sätta igång med turnè arbetet! Åh det kommer bli så bra!
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh vad roligt om det kan bli Linköping:) Anette är så sugen att se föreställningen så jag har lovat att hålla henne ajour om var det kan bli närmast:) Ha en härlig dansvecka!!

Puss o kram!

2012-09-02 @ 22:47:03
URL: http://marielindqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0