Spring feelings

Har verkligen haft en fantastisk helg. Det var precis jag behövde i rådande stress och press tider. När man jobbar varannan helg så kan jag lova att man uppskattar sina lediga helger såååå mycket mer än innan.


I fredagskväll när jag kom hem från skolan så hade jag en ensamkväll, köpte sushi, kollade the voice och gamla avsnitt av skavlan på svtplay. Lördagen vaknade jag ganska tidigt, åt lördagsfrukost läänge och kollade på reprisen av BB. Storstädade hela lägenheten, duschade och passade på att raka benen, en grej som jag typ aldrig har tid för haha. Hann t.o.m. att måla naglarna också sånt där som jag aldrig har tid med annars. På eftermiddagen kom min bästis som jag inte sett sen december. Vi åkte över till Ropsten och gick en sväng på myrornas. Blev överlycklig över mina fynd, en jeansväst, stickad väst och en oversized jeansjacka för 250 spänn KATCHIIING!

På kvällen lagade vi tacos och kollade mello, så mysigt. Är så glad över Loreens vinst med, nu har mina två favoriter vunnit två år i rad, är så glad. Kommer gå alldleled utmärkt i eurovision :)



Idag sov vi ut länge, både Ida och jag vaknade klockan elva. Gick upp och gjorde oss iordning och åkte in till stan för att gå och bruncha. Vi fick gå en sväng för det var typ fullt överallt, men det gjorde inget eftersom det var så fantastiskt väder idag. Till sist så fick vi en plats på brunchbuffén på Rival. Alltså jag dog lite. Så jävla gott, och jag blev så jävla mätt. Har inte ätit så mycket sen typ i julas. Det fanns verkligen allt så det fick bli tre vändor, först allt gott bröd och pålägg sen varm mat som en massa pancakes, äggröror och bacon och till sist gck vi på desserten, proppade i mig allt från morotskaka till panacotta och brownies. ja ni kan ju förstå att vi rullade ut från Rival sen. Eftersom det var fantastiskt väder och vi hade proppat i oss ungefär 10.000 kalorier blev det en långprommis runt söder i det underbara vädret.


Ja så har min helg sett ut. Nu laddar jag upp inför ännu en fantastisk vecka, den här perioden är typ den roligaste hittils på ackis historia och nästa helg blir det jobb. Så innan sängen kallar ska jag mixa ihop en god smoothie kolla på BB och hoppas på att saknade pojkvännen är på väg hem från Vemdalen. Puss på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0