Tömd

Så då var det äntligen över, den jävla audition träningen som jag fasat över i flera veckor. Ursch! Känns att det är över men jag är ganska besviken. Fick inte alls den feedbacken jag hade velat ha. Saker som jag jobbat med väldigt länge och verkligen tyckte jag gjorde fick jag kritiken att jag inte gjorde vilket gjorde mig väldigt ledsen. Ok vi tar det från början.


Jag har ju som sagt vart nervös för det här väldigt länge nu, perfektionist som jag är vill jag ju alltid prestera så sjukt bra! Men precis när vi skulle börja och vi körde igång med diagonalerna så la det sig ett lugn över mig. Jag kände mig helt plötsligt självsäker och nervositeten var helt vänt till något bra! Sen tyckte jag det fortsatte asbra, det var kul, jag kände mig bra, tyckte att jag hade bra utstrålning, satte koreografin som jag faktiskt tyckte jag gjorde skitbra och så fick vi feedbacken..


Feedbacken gick till så att alla i juryn satt vid ett bord och diskuterade oss precis om det vart en riktig audition bara att vi satt runt omkring dem i en ring och hörde allt dem sa men fick inte kommentera eller fråga förrän efteråt. Det var sjuuuukt jobbigt. Alltså den pressen! När det var min tur bankade mitt hjärta som aldrig förr, jag fick min feedback i mitten ungefär och då hade vissa fått jättebra grejer vissa hade lite fått lite sämre feedback så man hade verkligen ingen aning om vad dem skulle säga. Och jag kan lova att de var brutalt ärliga.


Blev bara så sjukt tom efter allting. Det är en sådan där konstig känsla när man tror att man har presterat bra och verkligen haft utsrålning och så BAM inget av det du trodde du gjorde stämde. Det var väldigt jobbigt. Men nu har jag gått hem, tänkt funderat, vart lite ledsen och besviken, gråtit lite men nu är jag redo att försöka gå vidare. Dans är INTE lätt, men jag vet vad jag vill och jag tänker inte låta någon annan tala om för mig att jag inte älskar det här. Nu ska jag jobba med den här feedbacken jag fått och göra tusen gånger bättre ifrån mig på nästa audition!


Nä nu blev det en lång text för er stackare att läsa men nästa gång är jag tillbaka med lite mer positiva saker, det lovar jag :)

         


                                                    

Kommentarer
Postat av: Marie

Älskade vän♥, jag är så stolt över dig ska du veta och så himla stark du är som vänder det till att du ska kämpa och arbeta vidare med kritiken. Du vet att det är tufft, men du älskar dansen och du ger dig inte. All credit till dig!!!



Puss o kram!!!

2012-01-26 @ 23:24:03
URL: http://marielindqvist.blogspot.com
Postat av: Maja

DU ÄR BÄST!! vad grym du är som kämpar, extrajobbar, har danskurser och sliter! ingen jävla auditiontönt i världen ska få komma och säga vad du ska och inte ska, kan och inte kan. du ger allt och jag vet att du är GRYM! puss

2012-01-27 @ 00:36:27
Postat av: Rebecca

håller med åvanstående talare!



DU ÄR BÄST

DU ÄR GRYM!!!



all kärlek. puss Reb

2012-01-27 @ 21:48:23
Postat av: Ann-Sofie Holmberg

Oj, tufft! Tycker du bara ska fokusera på känslan du hade och lita på den, juryn var bara en jury, de kanske inte ens menar vad dom säger, BA i all ära, men tror tyvärr det är mycket konservativt kvar där, bryta ner på psyket och påpeka nedlåtande.



Magkänslan brukar ha rätt!Du är sjukt duktig och det var underbart att se dig idag, och då såg jag bara en uppvärmning och lite diagonal, hehe.. Otroligt mjuk och uttrycksfull dansare är du!!



KRAM

2012-01-28 @ 16:09:10
URL: http://www.holmbergarna.blogspot.com
Postat av: Johanna

tack alla för fint stöd, ni är bäst!

2012-01-30 @ 22:33:30
URL: http://helloosaferide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0