A spring blast

Snart är mitt påsklov slut, ska jobba i helgen så det här var sista dagen som jag är helt ledig. Har haft ett fantastiskt lov iaf. Har verkligen unnat mig saker som jag inte gör annars.


I onsdags hade jag mentormöte eller ja haha vi gick ut och drack vin vilket slutade med en hel utekväll där vi hann med typ hälften av alla ställen på stureplan. Men är det ena tiden ens mentor hinner med att ses så vad gör man? haha. Nä men det var kul, jag kommer verkligen sjukt bra överrens med min mentor och vi är väldigt lika så det var kul att göra nånting helt annat än att sitta och snacka om skolan. Vi började med ett glas vin på Riche och hann sedan med att se en skitbra spelning på Obaren, ta en öl på Café opera, möta upp två musikalkompisar till Emma på Stampen (en som för övrigt ska spela teater på Astrid Lindgrens värld i min hemstad Vimmerby i sommar och en som spelar musikal på West end i London med Peter Jöback! Det som är min stora dröm typ, ja inte och spela med Peter utan att spela musikal på West end i London), drick shots på Soap bar och dansa loss på White room. Världens bästa mentor möte enligt mig :) Inte lika kul igår dock, spenerade mest hela dagen i soffan. När man är ute och dricker så sällan som jag gör så blir bakfyllan ett helvete.


Idag har jag fortsatt min unna  mig saker vecka, började med en behndling av ryggen hos skolans naprapat och sen var jag på smink kurs på make up store. En present som jag fick när jag fyllde år som jag inte hunnit med än. Hann även med en sväng på stan som resuterade i ett par nya jeans.




Så med lite mindre pengar på kontot än när veckan började är jag ändå nöjd. Det är sällan jag tar hand om mig som jag gjort denna vecka och bara gjort saker som är kul utan att tänka på alla konsekvenser (typ som att gå ut en onsdag, skulle aldrig hända annars, jag klarar ju knappt av att gå ut på helgen för att orka med skolveckan). Nu ska jag försöka njuta av kvällen sen är det dags för jobb :)


                                           Resultatet av dagens sminkkurs



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0