Dyngkåt och hur helig som helst

Igår såg jag på Mia Skäringers show "dyngkåt och hur helig som helst" Så jävla förbannat underbar! Fy fan vilken underbar kvinna hon är. Och så jävla snygg! Det finns två kvinnor som jag beundrar så förbannat mycket och det är Mia Skäringer och Hanna Hellquist. Där snackar vi förebilder, inga överpretatiösa Lykke Li eller uppsminkade, uppumpade Carolina Gynning. Inte för att jag tycker illa om varken Lykke Li eller Carolina Gynning de är fantastiska kvinnor men Mia och Hanna är så förbannat äkta, ärliga och så jävla bra. De är riktiga förebilder, som varenda kvinna i det här landet borde se upp till.

Första gången jag lyssnade på Mia Skäringers sommarprat så grät jag. Andra gånger grät jag ännu mer, tredje gången sprutade tårarna vid första meningen och ja, nu kan jag det typ utantill. Det är helt fantasiskt precis som hennes bok "dyngkåt och hur helig som helst" och enmansshowen med samma namn. Hon skriver så otroligt träffande och det går verkligen rakt in i hjärtat om tonårsångest, kärlek, skilsmässa och att inte känna att man duger.

Ni som missat Hanna Hellquist borde ta er en titt på hennes program "Jakten på lyckan", hennes bok "Karlstads zoologiska" eller lyssna på henne varje morgon i P3s morgonpasset. Och ni som av någon konstig anledning har missat Mia Skäringer kan ju ta er en titt på världens bästa humorserie ever "Mia och Klara", läsa hennes bok "dyngkåt och hur helig som helst" eller titta på showen med samma namn på svtplay. Och för fasen missa inte hennes och Klara Zimmergrens sommarprat från 2008, finns på SRs hemsida att ladda ned som podavsnitt.

              
                                               Mia Skäringer

                         
                                             Hanna Hellquist

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie Holmberg

Jag håller med du! Två starka favoriter!!



KRAM

2011-09-12 @ 13:10:06
Postat av: Marie

Men min lilla vän vad du svär... haha...:) Jag får nog gå in och titta för jag verkar ha missat något väldigt bra...:)



Puss & Kram!!

2011-09-12 @ 22:34:18
URL: http://marielindqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0