Idol

        


Ja
som jag skrev i förra inlägget blev det en riktigt konstig dag. Började ju som sagt med att vi möttes av hela idolgänget i foajèn, är så kul när man ser en hög känsdisar och ens första tanke är shit var har jag sett alla dem, är det en skolklass jag känner på besök?

Sen hade vi balett med hela åk 1 och förberedande som kollade d.v.s över 45 pers i femman som skulle samsas om samma syre i en timme och fyrtiofem minuter. Mina muskler krampade i slutet av stången p.g.a syrebristen. Gjorde ju det inte heller lättare att koncentrera sig med idolgänget utanför dörren som springer runt och tittar in lite när som. Inte min bästa balett klass inte!

Var totalt slut sen på jazzen så uppvärmningen gick skit. Diagonaleran lite bättre, Val satte mig först idag igen, han gillar nog att testa mig. Lite bättre gick det iaf på koreografin. Idag bad Val Alexs som satt, att kolla ut en i varje grupp som körde som hittade karaktären bäst och som han skulle anställa om det var ett jobb och i min grupp valde han mig :) Åh blev så glad, hade verkligen haft en superdålig dag och det gjorde det lite bättre!

Till sist var det partnering som gick helt ok. Jag jobbade med Jackie igen och idag fick vi göra en lite koregrafi själva där vi skulle ha med 6 st av lyften som vi gjort hittils på partnering klasserna. Tills nästa gång ska vi lägga till två till och visa upp.



Gud
man märker att det är två veckor kvar till lovet nu, kroppen börjar säga ifrån ordentligt. Både ryggen och knäna har bråkat idag. Minns att det var nästan tuffare när det var två veckor kvar till lovet än veckan innan lovet förra året. Men det är bara att andas och räkna ned, snart NY, snart NY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0