Autumn leaves


                          
                      
Får bli en sommarbild för att hösten faktiskt är här idag.

Kör en träningsdagbok i brist på annat.

sovmorgon eller inte som vanligt, var på skolan halv tio och jobbade lite på min komposition (har i uppgift att göra min abstrakta dans till minst fem minuter till torsdag) och repa Vals nya kombo och partnering.

Balett Börjar släppa lite på baletten nu, känns inte lika tungt och nya adagiot och hoppen på golvet idag gick faktiskt bra. Jobbar på att ta för mig mer på baletten och ställa mig längst fram med lite självsäkerhet som A-M vill att jag ska jobba på.

Jazz Vi skulle egentligen ha audition med Val idag som han har ibland för att vi ska få träna men eftersom det är grön vecka denna veckan alltså lite mindre jobbigt fysiskt så skippade vi det och kör det nästa måndag. Val var riktigt snäll mot oss idag med, kändes att det var grön vecka, bara 2 V-positions på golvet och gamla diagonaler som vi jobbat med länge. Jag hamnade längst fram på diagonalerna med, han verkar gilla att testa mig haha :)

Partnering min partner från förra veckan har stukat foten så jag fick jobba med Jackie idag som vart på utbyte i Olso i två veckor, men det gick perfa! Vi satte koreografin helt ok för att vara första gången och vi fixade lyften bra!

Hem och dog i soffan. Kunde inte somna igår så jag hade inte så många timmars sömn i mig plus att partnering klassen är så sjukt krävande. Man är helt slut efteråt både psykiskt och fysiskt. Det tar mycket på krafterna då man måste vara superfokuserad under hela klassen mentalt eftersom det handlar om en massa lyft och man vill inte skada varandra samtidigt som lyft är väldigt tungt fysiskt.

Imorgon är det ännu en mördartisdag, bara fyra kvar nu. Håll ut håll uuuut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0