Tisdag

Vilken omtumlande dag detta har varit. Allt från toppar och dalar, tårar av sorg och glädje, ja jag kommer till det.

Dagen började iaf underbart, idag har det varit sol och 11 grader varmt i Stockholm och på fysen fick man ge sig ut och jogga om man ville. Det var jag såklart överlycklig för så jag, Rebecca, Alex, Helle och Nelly snörade på oss joggingskorna och sprang bort till Humlegården där vi sprang några varv. Helt underbart att börja dagen så!

Nästa klass var modernt i skolans bunker aka sal 1, min hatsal i skolans källare utan fönster. Så tyvärr tappade jag fort energin jag hade fått under spring rundan. Vi fortsatte på typ samma klass som förra veckan med Kerstin. Tycker faktiskt det är rätt skönt att ha tillbaka Kerstin, jag vet att jag är typ den enda i klassen som tycker det, men jag och min kropp hade väldigt svårt för Saras alla golvövningar och jag blev ofta trött och orkeslös under hennes klasser.

Efter lunch hade vi balett där det inte fanns någon syre i salen, sjukt trött i hvudet. Fick iaf fina ord av Ann-marie idag, hon sa att jag verkligen fått till min attidude och att jag vred ut bra. Då blev jag glad, har alltid så svårt att hitta attituden. Men när balett klassen var slut fick vi en tråkig nyhet. Tyvärr så kommer Tessan i klassen att sluta efter ettan. Så himla tråkigt, hon är den fjärde att hoppa av hittils och jag blev väldigt ledsen. Tessan är en sån fantastisk tjej alltid glad och positiv och det kommer bli tomt. Så balett klassen slutade i gråt för de flesta.

Sista klassen för dagen var teater och idag tyckte jag nog det var den roligaste klassen på länge. Vi skulle improvisera i olika situationer med en fysisk känsla och en psykisk känsla. det kunde t.ex. vara fysisk degig psykisk arg. Alltså jag skrattade verkligen så mycket så jag grät, vissa personer i min klass är så sjukt klockrena! Hade så sjukt ont i magen efteråt och imorn tror jag nog jag kommer ha träningsvärk.

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0