måndag

var man tillbaka i vardagen igen efter en fantastisk helg i London. Men det kändes ändå bra, kroppen känns pigg nu efter lov och min uppstartsvecka. Känner dock av en gammal eller ny? sträckning i höger hamstring.

Dagen annars då? Jo jag hade min första instuderingsklass idag i jazzen vi ska ha på vår föreställning den 21-22 maj. Åh den var så bra, precis i min smak. En riktig jazz typ chicago show med en story där hälften är tjejer hälften killar. Jag blev kille vilket faktiskt jag tycker är riktigt roligt. Jag brukar alltid vara tjej när vi ska göra sånna här typiska koreografier plus att jag gillar att dansa kvinnligt och ofta gör sådana koreografier själv. men denna gång gillade jag faktiskt att vara kille samtidigt som det alltid är bra att öva på det man är sämre på. Idag gjorde vi par delen där vi dansar med vår tjej som i mitt fall är Carola. Vi var världens bästa team och delen vi gjorde idag var super kul!Längtar till onsdag redan då vi får mer.

Instudering höll vi på med hela eftermiddagen alltså från halv två till fem och innan dess hade vi konsthistoria och balett.

Imorgon ska jag och en klasskompis på förhandsvisning på bio filmen "I am number four" Det är Rebecca i klassen som fått fribiljetter genom sin blogg så hon bjöd med mig och jag tackade såklart ja :) Kul med gratis bio och fina goodiebags som vi får!

Innan ni får lite fler bilder från London så tänkte jag bara snabbt kommentera årets mello. Jag såg inte finalen eftersom jag var i London men jag har ju sett alla delfinaler och hört alla låtar innan. Så Eric vann och det hade jag både tippat och hoppats på, liksaså att det skulle stå mellan Danny och han. varför då? Jo för att jag tror och tycker att det var det bästa numret, han kanske inte sjunger bäst eller har den bästa låten som vi hört i mello genom åren eller t.o.m. i år (Min favvo var ju Nicke Borg såklart, men skulle aldrig ha en chans i eurovision) men det var det bästa shownumret och det tror jag fler än sveriges trettonåringar tycker. Kolla bara på utländska juryn, där fick han ju flest röster. Och ska vi någonsin ha en chans i eurovision så måste vi ha en bra show och lyssna på den utländska juryn. De senaste två åren har vinnarna som svenska folket röstat fram fått jätte lite röster och se hur det gick? Ja så nu håller vi tummarna om några månader, jag tror det kommer gå riktigt bra!

         
                                             Många shopping påsar

        
                                            Våriga gator utan snö

        
                      Maja kollar smycken på marknaden i Notting Hill

         
                                                      Notting Hill

         
                                                 Oxford street

          
                                        Indiskt på Brick Lane

Kommentarer
Postat av: maja

fina bilder! är så glad att du är nöjd med din weekend här. du är saknad ska du veta! puss

2011-03-15 @ 22:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0