Jennie Widegren

           

Åhhhhhhh
vilken fantastisk dag jag har haft idag. Ni kan inte förstå hur underbar klassen med Jennie var. Förstår inte varför jag aldrig tagit hennes klasser innan? Varför har jag aldrig gåt på summercamp? Men ja har iaf vart en fantastisk dag idag. Vi börjar med en sammafattning

Rep började dagen klockan åtta istället för nio med rep på skolan till vår föreställning i april.

Kostlära Ännu en intressant klass, jag gillar dessa teoretiska ämnen som anatomi och kostlära, det gör så mycket med en dansare om man vet saker om sin kropp och hur den fungerar. Idag pratade vi om kolhydrater och vad det gör med kroppen.

Jazz Så var det äntligen dags för första klassen med Jennie Widegren från självaste Bounce. Oh my GOD vad bra det var. Det går liksom inte att förklara, det var verkligen som när jag tog Karl&Knut första gången! Hon har sån energi, så underbar uppvärmning, bra peppning på diagonaler, så bra tankar och åsikter och såklart den fantastiska koreografin här nedan som hon gjort på ett summercamp. Längtar som attan till imorgon.

Balett Var helt galet trött efter jazz klassen, Jennie verkligen köttar med en så jag hade inte så värst med energi under balett klassen. Det var dock en klass från en konst skola där som skule måla av oss när vi dansade så lite extra pepp fick man.

Komposition Avslutade dagen med en kompositions klass. Jag var ju inte med förra veckan då klassen fått en uppgift så jag och Hanna som heller inte var med fick jobba lite vid sidan av medan de andra fortsatte med det från förra veckan. Lite kort så skulle vi improvisera i tio minuter för varandra och den andra skulle skriva ned ord som kom till en när man såg improvisationen och sedan skriva en kort historia efter orden och ytterligare senare göra en koreografi av berättelsen.


Här är korren vi gjorde idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0