Sadness is a blessing

Ja det var den veckan. Stressveckan. Jag tror inte ni kan förstå hur slut jag var i fredags när jag kom hem från jobbet. Stapplade fram till soffan kollade en halvtimme på talang sen slocknade jag. Har vart en helvetesvecka på jobbet kan jag säga. Har haft så sjuuuukt mycket att göra. Från klockan 07.30-12.30 i fredags förmiddag gjorde jag ingenting annat än att svara i telefonen eller på sms. Så fort jag lade på luren så ringde nästa person som behövde hjälp med allt möjligt. Så det som jag egentligen skulle ha behövt ta tag i, allt bara samlades på hög. Klockan sex gav jag upp. Jag hade kunnat sitta där heeela natten jag skojar inte. Men den smällen får jag ta imorgon bitti. Jag bara behövde ta helg. Så jag lämnade datorn och gick och drack lite vin med kollegorna på AW som fina Charlotta hade fixat. Lite rosè och pizza sen åkte jag hem och stupade i soffan.

Igår imorse vaknade jag halv åtta och tänkte på jobbet. Tänkte på allt jag måste göra på måndag morgon och hur jag skulle lägga upp en strategi för att hinna med det. Herregud, ta ett djupt andetag, blunda och kör fram tills midsommar. För såhär kommer det vara fram till midsommar. Hela Sthlm vill ju ha sina fönster putsade innan midsommar. Minns att det var precis likadant förra sommaren. Sen bara sa det poff och hela Sthlm åkte på semester och lämnade stan och det blev tyst i telefonen. Längtar tills då, så jag får andas lite. Men som sagt två veckor kvar, I can do it.

I veckan börjar sommarkurserna på ackis, yeeeej fick mina första danscravings igår. Och idag tänkte jag at tag i mig själv och åka till gymmet. Ska bli spännande. Lär ju ha träningsvärk imorgon, men det får jag ta. Nu har kroppen vilat tillräckligt.

Igår hade vi förövrigt en fantastisk dag som faktiskt gjorde mig avslappnad till slut från jobb. Det var fantastiskt väder i Sthlm igår så vi packade väskan, tog med oss Pontus och Lovisa och åkte ut till fågelöudde badet här på Lidingö. Fantastiskt fint och fantastiskt kallt vatten, för JA jag tog mitt första och andra dopp för i år. Gick ju inte att att inte bada igår i den värmen. Benen domnade bort lite grann av kylan men annars gick det bra :)
På kvällen så drack vi rosè och käkade thai på Pontus och Lovisas balkong med Henke och Johan. Fantastiskt mysigt, så mysigt att vi glömde bort tiden och missade att åka till slagthuset i tid. Var inne  stan vid halv tre och eftersom det stängde vid tre så gjorde vi bedömningen att det inte var värt att gå in och åkte istället hem. När Nicke och jag kom hem vid tre hade blivit ljust ute så vi satte oss på balkongen och drack ett glas vatten och åt salta pinnar innan vi gick och la oss. Fantastisk dag som sagt!

Nu gymmet.

Förresten är min iphone på lagning. Den dog helt sen så jag fick lämna in den och ska hämta den i mitten på nästa vecka. Fantastiskt vad man kan bli beroende av en smart phone. Det är liksom omöjligt att gå tillbaka till en gammal ericsson när man haft en iphone. Räknar ned varje dag tills jag får tillbaka den. Så tills dess blir det tyvärr dåligt med mobilblogg och bilder här. Tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0