Gnällis

Åh alla stackare där ute som läser min blogg jag måste verkligen be om ursäkt för allt gnäll. Nyss gnällde jag för att jag var så trött på dansen och nu gnäller jag på jobbet. Och ja jag måste tyvärr fortsätta gnälla. Nu kanske det låter som om jag aldrig är nöjd men det är faktiskt rätt tufft att gå direkt från ett helt års pluggande direkt till jobb med vetandet om att jag ska jobba hela sommaren. Jag fick inte ens en timme sommarlov, drog ju direkt från skolavslutningen till jobbet förra onsdagen. Nästa sommar ska jag baskemig vara ledig!

Men åter till gnällandet nu då ;) Jobbet igår var faktiskt helt ok. Men som vanligt så kom bakslaget idag. telefonen ringde hela dagen och allt som kunde gå fel gick fel. Hann precis med det mest akuta till klockan fem sen fick jag springa till ackis för sommrens försa dansklass. Hej träningsvärk imorgon, men kul var det. Tog fantastiska Eva Gardfors klass, skönt att komma igång iaf. Nästa vecka är det Karl&Knut, mina favoritkoreografer ever!

Men när jag kom hem så kom kvällens härligaste. Eller nja kanske inte. Igår var jag och hämtade ut telefonen som vart på lagning i en vecka. 800 spänn fattigare går jag hem i vetskapen om att den ska vara lagad, tydligen var batteriet trasigt så de bytte det. Lite konstigt tyckte jag eftersom det verkade som det var glapp i på och av knappen. Men, men mobilen verkade ju funka. Men när jag kommer hem efter dansen upptäcker jag att alla problem kvarstår. Jag har alltså betalat 800 spänn för att de har lagat ett helt annat fel än det jag lämnade in den för. Förstår ni om jag blev fly förbannan?? Jo så imorgon måste jag tillbaka igen och lämna in den samt ge dem en rejäl utskällning och kräva mina pengar tillbaka!

Tur at SYTYCD räddade min kväll!

             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0