Världens bästa dag

Var ju vad gårdagen skulle ha blivit. Men allt och jag menar allt gick åt skogen.

Dagen började med att vekligen allt körde ihop sig på jobbet och jag hade lite ont i magen när jag gick därifrån vid halv fyra för att jag inte hunnit med det jag skulle sista dagen och jag var tvungen att springa till mitt tåg.

Väl på stationen är jag stressad och springer in på sj kundcenter för att köpa biljett från linköping till vimmerby som jag inte hunnit med än. När jag i sista stund får min biljett går jag ut för att kolla perongen och får se att tåget flyttats fram en kvart. Shit helvete där missade jag mitt byte i linköping som jag precis vart inne och köpt biljett till.

Går asförbannad bort till tåget som står på perrongen, går på och vi får veta att det är en jävla idiot som klättrat upp under en bro vid en elledning och vägrar komma ned så de har fått stänga av hela strömmen. Efter en timme på ett tåg som står still på stationen får vi besked att det minst kommer ta en timme till. Där någongång blir jag trött och eftersom jag inte ätit sen lunch och troligtvis inte kommer komma hem förrän tio tiden bestämmer mig för att gå och handla i bistron.

Då upptäcker jag det. Min plånbok är borta. Helvete nån har snott den på stationen, vad kan annars ha hänt? Jag river i hela väskan plockar ut allt men jag bara visste, någon har snott den. Får lite smått panik eftersom jag sitter fast på ett tåg och ringer mamma. Har inte ätit sedan lunch och det ensa sj bjuder mig på är ett torrt knäckebröd, inga pengar har jag ju. Kommer på nya saker hela tiden som jag har i plånboken, klippkortet på ackis som inte går att ersätta, träningskort, körkort och det viktigaste av allt kontokortet.

Ringer och spärrar kortet och gör en polisanmälan men börjar få lite smått panik över tanken att personen som snott plånboken ändå har gått omkring med den i två och en halv timme innan jag spärrat koretet. Men nä det måste ju vara lungt de har ju ingen kod och det går ju inte att få ut några pengar då, som tur är hade jag heller inga kontanter i plånboken.

Men som sagt om den här dagen hade gått så fel man kunde tänka sig så kunde det faktiskt bli värre. När jag kommer hem äntligen efter fyra timmar och går in på mitt konto ser jag att det är helt länsat. Helt länsat 10500 kr är uttagna på bankomat klockan 16.14 igår alltså en kvart efter att jag köpt biljetten från linköping och fem minuter efter att jag gått på tåget. Hela min lön som jag fick in på kontot tidigare. Hade bara betalat hyran och en telefonräkning.

Så nu sitter jag med 50 kr på kontot första dagen på semestern och har ingen aning om jag någonsin kommer och få se mina pengar igen. Första gången jag har haft ordentligt med pengar på kontot på ett år händer det här. Min första månadslön efter att ha levt på sparpengar sen sista csn pengarna i april. Det här går bara inte att beskriva. En hel månads slit och jobb för absolut ingenting. Just nu vet jag inte vart jag ska ta vägen, allt är bara tungt.

Den här sommaren blev visst ingenting som jag tänkt mig.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie Holmberg

Vad jag lider med dig Johanna..., vilken otur! Jag hoppas verkligen banken ger dig tillbaka samma summa! Håller mina tummar! KRAM

2011-07-30 @ 14:31:46
Postat av: Phille

Stackars dej Johanna, jag lider verkligen med dej. Men borde du inte kunna bevisa att du inte tagit ut de pengarna eftersom du hade klivit på tåget... har du inte en biljett som är avknippsad eller nåt, där ditt namn står?

Jag tycker verkligen så himla synd om dej. Hoppas allt löser sej och att du har RIIIIKTIGT roligt på way out west. <3<3<3<3<3<3<3<3

2011-08-02 @ 13:49:18
URL: http://philippac.blogg.se/
Postat av: Johanna

tack Philippa! Gulligt av dig. Ja nu verkar problemet inte vara att bevisa att det inte var jag som tog ut pengarna utan banken kommer göra en utredning först innan jag får tillbaka några pengar om jag var "grovt oaktsam" när jag förlorade plånboken. Har läst lite om sånna här fall på nätet och de har tydligen nekat personer i liknande fall som mitt för att man borde ha sett efter väskan bättre i en sådan miljö som en tågstation. Men dt är bara att vänta och se vad de säger annars försöker vi med försäkringsbolaget.



Tänk snart börjar skolan..

2011-08-05 @ 00:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0