måndag

Häromdagen skrev min klasskompis Philippa om hur det är att vara övertränad. Och jag kände igen mig i så många av de symptomen som fanns med för en övertränad kropp. Bara det att jag fick värsta feberkänningarna i torsdags och fick gå hem från skolan trots att jag inte hade feber och var helt frisk dagen därpå. Här nedan kommer några symptom på överträning

- ökad vilopuls
- minskad prestationsförmåga, fysisk och psykisk
- minskad aptit
- viktminskning
- fördröjd återhämtning efter träning
- ökad irritabilitet
- ökad känslomässig instabilitet
- störd nattsömn
- förlust av motivation
- ökad skadefrekvens
- ökad infektionsfrekvens
- minskad styrka

Som jag skrev igår så tränar vi mellan 5-6,5 timme om dagen vilket är mycket! Vi tränar t.o.m. mer än Marcus Hellner vissa perioder. Samtdigt som vi tränar samma muskel grupper varje dag fem dagar i veckan så blir vi dansare lätt övertränade. Jag kände verkligen hur min kropp var helt förstörd veckan innan lovet och det var inte mycket som fungerade. Jag hade svårt att äta, var trött, irriterad, omotiverad mest hela tiden. På bara några dagar har dessa symptom helt försvunnit. Aptitet är mer än tillbaka, jag är hungrig hela tiden (ni såg ju gårdagens kvällsmat) 

Och idag har jag verkligen vilat. Jag kunde dock inte riktigt hålla mig här nyss när det började klia i benen så det fick bli lite baksida lår som jag faktiskt måste träna upp och lite armar vilket jag också är sjukt svag i. (exempel på övningar jag gör kommer på bloggen imorgon eller onsdag). Annars har jag varit hos syrran hela dagen nästan och spelat sims förutom någon timma där vi åkte till stallet och mockade och tog in hästarna. Fullkomligt älskar sims igen, har nog itne spelat det sen högstadiet och det är ju såååå kul! Kommer aldrig glömma familjen Johanna Lindqvist och Johan Östberg Lindqvist som jag skapade hemma hos Emma, kommer du ihåg?Måste ha varit i nian typ. Måste införskaffa ett sims snart!

Imorgon ska jag vara hundvakt när syrran är och rider och då blir det definitivt mer sims. Nu kvällsmt och big brother!

                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0