måndag

Såg precis på det här programmet på svtplay om Eric Segerstedt som för 7 veckor ska leva som Marcus Hellner. I början av programmet får man se Hellners tränings schema en vecka på sommaren när dem jobbar med uppbyggnad inför säsonen, och wtf?? Vi tränar  ju för fasen fler timmar om dagen och i veckan än Hellner? Inte konstigt att jag är övertränad?!?!

Visserligen kanske inte vi tränar riktigt lika intesivt som han gör i tre timmar men å andra sidan tränar vi 5-6,5 timme per dag 5 dagar i veckan! Jag har sagt det förr och jag säger det igen, Dance is hard! Någon som kommer och påstår något annat skulle få vara med mig en vecka på ackis! Vi kanske kan starta ett nytt tv-program, en vecka som Lindqvist!

Passa på att kolla in programmet här, ganska intressant för oss dansare iaf att jämför hur de jobbar, vad de äter, hur de tränar osv.

http://svtplay.se/v/2298211/mitt_liv_som_hellner/del_1_av_9?cb,a1364159,1,f,-1/pb,a1364158,1,f,-1/pl,v,,2298221/sb,p149796,1,f,-1

                                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0