fredag

Ja herregud säger jag bara för denna dagen. Verkligen snöstormen 2010 i repeat och jag blir inte glad! Vaknade upp imorse av att de är kaos överallt, snön yr, inget skottat någonstans och på nyheterna säger dem att alla bussar i hela Sthlm är inställda. Blir asförbannad för ni vet ju vad jag skrev om igår, längtade till dagen och musikalrep så jag vägrade stanna hemma för att det inte går några bussar. Så jag bestämmer mig iaf för att gå ut till busshållplatsen och be till högre makter för att jag skulle komma till skolan. Och tro det eller ej vid busshållsplatsen står folk och väntar samtidigt som varannan bil stannar och tar upp folk och skjutsar dem över bron till Ropsten. Så tack vare dagens varadagshjälte fick jag och en tjej till skjuts över bron och därifrån kunde jag ta tunnelbanan.

Så dagen som började kaosartad slutade med att jag faktiskt hann till balettklassen med en minuts försening! Dock var vi bara sju stycken och senare fem på golvet som hade lyckats ta sig till skolan denna morgon.

Och sen bara fortsatte det, först med meddelande att Pernilla vår sånglärare är insnöad och sången blir inställd, fatta vad ledsen jag blev. Sen att vår jazz lärare Lottie är insnöad så jazzen är också inställd! Värt att sig till skolan liksom. MEN då får vi den fantastiska nyheten att Jan vår rektior fått tag i Anna Ståhl som vikarie till jazzklassen och jag dog lite av glädje! Anna Sthål har precis haft treorna i jazz och hon är helt fantastisk! Koreografin som vi gjorde till Robyns "none of them" var ju heeelt fantastisk. Och så hade hon ju typ Robyn, Swedish house mafia och annan bra house i uppvärmningen. fatta om jag var lycklig efter den klassen!

Hann även med att koreografera lite till "big spender" och lära ut lite till Therese och Tyra efter jazzen så ja, nu är jag lite nöjd med dagen ändå. Nu ska jag diska, laga mat och sen slänga mig i soffan och njuta av en ensam fredagskväll då pojkvännen är i Vemdalen. Nice :)


Kommentarer
Postat av: Nathali

Perfekt trodde man ju att det skulle vara bättre än bäst i dans men tydligen inte i vårat fall alltså ;)

Jag gillar inte att göra fel utan vill ha dom där fina och raka linjerna och rörelser som läraren har och jag tycker det är supert svårt att släppa kontrollen. Att få bort behovet av perfektionen ur huvudet är inte det lättaste eftersom jag för det mesta är perfektionist i allt jag gör. Men som du skrev är det väl bara att fortsätta kämpa.

Har du tips eller om du kommer på sätt att få personligeheten att komma fram får du gärna höra av dig!

Kram Nathali

2011-02-11 @ 19:17:04
URL: http://inmyhappyplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0