Summer dust

Sommaren och semestern fortsätter och jag försöker njuta så gott det går, men det är svårt. Tankarna på fredagen och om jag kommer få tillbaka mina pengar eller ej gnager fortfarande i mina tankar. Idag, igår och i söndags har vi vart ute vid vår brygga på landet och solat och badat. Det enda jag lyckades ha tur med på min semester verkar vara vädret iaf och det är väl tur det. En resa blev det ju inte men nu har jag fått sola lite. Imorgon ska Nicke och jag till Öland, vi ska låna pappas chefs stuga och njuta lite, ska ju bli urfint väder där.

Vad gäller hela grejen med kortet ser det ut som om jag får vänta innan jag ens kan göra en reklamation på stölden för jag behöver polisanmälan både till banken och försäkringsbolaget och den kan bara skickas till Sthlm. Jag kommer ju inte åka hem förrän om två veckor så jag får vänta lite till.

Det som kommer vara det besvärliga med att få tillbaka mina pengar nu verkar inte vara att bevisa att det var jag som inte tog ut pengarna utan ifall banken tycker jag har vart grovt oaktsam när plånboken stals. Har läst en massa på nätet senaste dagarna och det verkar vara olika bud på om det är svårt eller lätt att få tillbaka pengar, men enligt mina erfarenheter så kommer väl banken göra allt för att slippa. Får jag inte pengarna tillbaka av banken får vi försöka med försäkringsbolaget. 

                                              Kloklippning på Jeko
        

                                                 En jycke i skuggan
         

        

                                Typiskt sommarväder på väg hem från stranden
         

                                                    Morgon mys
        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0