söndags städ

Vilken effektiv dag jag och Nicke har haft här hemma må jag säga! Jag har tvättat, putsat fönstrena i hela lägenheten och rensat garderoben på gamla kläder. En riktig "nu ska våren in" dag. Att putsa fönstrea brukar jag alltid göra när våren börjar komma och man kan stå med fönstrena öppna. Idag var det faktiskt sjukt välbehövligt, man kunde knappt se ut innan jag hade putsat. Och att rensa garderoben var jag tvungen att göra för nu fasen ska det handlas vår och sommar kläder!

Jag bärjade faktiskt med handling av kläder redan igår på stan. Gick en runda på söder och fick med mig fina saker hem. Bl.a. en prickig kjol, rouge, nagellack, solglasögon, tröja, hårspännen och inpackning till håret från Ton&Guy.

På Götgatan mötte vi upp Peder och Oline och vandrade bort mot gamla stan för en mysig fika innan vi åkte hem till oss, handlade mat som killarna lagade medan Olli och jag kollade på Big brother reprisen och sen njöt vi av maten över ett glas vitt, spotify och en massa prat. Perfekt lördag i Stockholm!

Idag har som sagt bara gått åt till städ, tvätt och rensning. Medan jag putsade fönstrena som faktiskt tog tre timmar så storstädade Nicke lägenheten så nu sitter vi och njuter av en fantastiskt ren och fin lägenhet. Jag har även hunnit med att storhandla, källsortera och laga en fett god carbonara till mig och Nicke, ja klassisar som läser bloggen JAG lagade maten idag haha. Mina klasskompisar sitter alltid och är så avis på mig på lunchen på mina goda matlådaor som för det mesta min pojkvän lagar :)

              


Kommentarer
Postat av: Melvinsophie

NICE AND WONDERFUL SITE

2012-01-26 @ 09:26:36
URL: http://melvinsophie.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0