Skärtorsdagen

Kom hem från tatueraren för någon timma sen. Och herregud vad jag är nöjd. Har ett lyckorus i hela kroppen som man bara får när man har gjort en tatuering och går därifrån och känner att den här kommer jag aldrig någonsin ångra i hela mitt liv. Jag bara älskar den! Bild slänger jag upp imorgon när jag tagit bort plasten och svullnaden lagt sig :)

Hur sköna var inte killarna på studion då? Jag älskar stämningen i en tatueringsstudio, folk är oftast så jävla sköna där. Jag och Christian som han heter som tatuerade mig satt och pratade dans och lyssnade på Guns N' Roses medan han tatuerade. var nog förövrigt den oskönaste tatueringen jag gjort faktiskt, dels för att den är den största jag gjort (tog ca en halvtimme) och att den satt på ett rätt oskönt ställe.

Apopå det här med tatueringar. Jag älskar ju tatueringar och denna som är min tredje kommer långt ifrån bli min sista! Men en princip som jag har när jag gör tatueringar vilket har fått mig säker på att göra den och aldrig någonsin ångra någon jag gjort är att tänka igenom saken noggrant. När jag får en idè på en tatuering har jag som regel att vänta två år efter jag kommit på idèn. Vill jag fortfarande ha tatueringen efter två år ja då är det rätt att göra den och hittils har jag som sagt inte ångrat en enda än. Kan verka trist när man typ är arton år och vill tatuera något att tänka att man måste vänta två år. Men jag lovar det är värt det, jag vet människor som ångrar impuls tatueringar och jag lovar det är värt det. Min första tatuering gjorde jag när jag var arton men då hade jag tänkt på den i två år från att jag var sexton.
En annan viktig sak för mig är att inte göra "inne tatueringar" Hur kul tycker folk med svank tatueringar och kinatecken det är idag? Nä en tatuering för mig ska betyda något. Stjärnan som jag har på ankeln betyder min tonårsperiod för mig och mina två andra är texter som beskriver min kärlek för musik och dans. Jag gör heller inga stora tatueringar utan små diskreta som jag enkelt kan täcka, detta är dock en samksak och jag är absolut inte emot stora tatueringar eller sleves utan tycker bara inte det passar på mig!

       

Tills ni får se min nya så slänger jag upp en bild på min lover i nacken. Det står "J'ai donnè mon coeur à la musique" och betyder "jag gav mitt hjärta till musiken" Jag valde att skriva den på franska för att även visa min kärlek till det fantastiska språket och landet plus att jag inte ville ha engelska eller svenska på den här.

Kommentarer
Postat av: emma

bra skrivet tycker jag o jag håller med dig! har funderat på min abborre på armen nu ett tag, är galet sugen men just nu är det nog en prisfråga! vad fick du ge för din sista? funderar på att tatuera in en text med sigur rós först innan jag gör min firre :)

kram!

2011-04-25 @ 18:43:13
URL: http://naeturfrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0