onsdag

Tänkte ni skulle få se några andra av mina klasskompisars och skolkamraters stycken ifrån föreställningen vi hade nu. Fanns mycket bra den här gången och det mesta av det ligger på youtube, för er som inte kunde komma och titta. Idag börjar vi med en superduktig koreograf ifrån åk 2. Han heter Alex och har startat sitt eget danskompani som heter "the question dance company" med fem tjejer i hans klass och Evelyn i min klass. Här är hans koreografi "Sexualidad Mortal" som är inspirerad av män och medias syn på kvinnor idag, riktigt grym!



Idag har vi annars haft bl.a. instudering med Åsa igen. Idag kom vi lite längre på koreografin men det är fortfarande långt ifrån klart. Åsa probar fortfarande en massa grejer och gör om och jobbar. Väldigt ovanligt för mig som är van att jobba med koreografer som är helt klara med koreografin när de lär ut den. Men det är kul och precis som jag sagt förut tror jag det kommer bli fett snyggt och berörande när det är klart.

Kommentarer
Postat av: evelyn

kul att du länkade! men man ser ju inte hela klippet :)

2011-04-27 @ 23:22:33
Postat av: Johanna

Såklart ;) Jag kunde se hela klippet, konstigt?

2011-04-28 @ 23:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0