Måndagsbarn

Denna dagen har minst sagt gått från urusel till fantastisk kan man lungt säga. det började verligen uruselt med regn och mulet väder och ersättningsbuss då tunnelbanan hade växlingsfel. Åh hatar verkligen ersättningsbuss. Helt plötsligt gäller inte mänskliga regler utan djungelns lagar. Männsikor som tränger sig som om det gällde livet och trångt och galet.

Sen gick humörspilen uppåt lite igen då vi hade konsthistoria och diskuterade fredagens teater. Tyvärr gick pilen ner igen på baletten. Har den senaste tiden tappat sjukt mycket motivation på baletten, tycker det är ganska tråkigt, känner mig dålig och har ont i knät, inget kul alls!

Efter lunch hade vi instudering med Lottie och eftersom vi är uppdelade i killar och tjejer så hade vi "killar" bara rep tills klockan tre då Lottie skulle ge koreografi till tjejerna. På onsdag får de ledigt istället och det är vår tur.

Jag tackade ju såklart inte nej till ledigt men var ändå duktig och gick till träningsrummet som jag vart väldigt dålig på att änvända efter jul. Gjorde lite styrka och stretchade lite. Under tiden jag var där hörde jag Adeles vackra stämma och Knuts norska stämma utifrån och förstod att treorna hade jazz med Karl&Knut, så jag sprang såklart dit. Stod och tittade på deras klass i ca en kvart och bara log! De gjorde världens finaste nya koreografi till Adeles "someone new" Blev helt lycklig och fick tårar i ögonen. Tårar för att koreografin var så fin, tårar för att treorna är så duktiga och tårar av inspiration. Nu vet jag ju varför jag står där varje balettklass och kämpar och sitter i träningsrummet och stretchar när jag egentligen slutat. det är ju för DET, för att jags ka bli så bra en dag och för att dansa är ju helt fantastiskt när man får dansa det man tycker är kul! Så där och då bestämde jag mig för att ta deras kvällsklass på torsdag på ackis och nästa måndag på dansklotet med alla proffsen, jag ska få tillbaka dansglädjen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0