Lykke

Igår skrev jag ju om Robyn och vilken fantastisk artist jag tycker hon är, så idag ska jag skriva om en annan fantastisk artist nämligen Lykke Li. Ni som känner mig vet kanske att jag gärna strider för kvinnors rätt och jämställdhet i allmänhet. Och en bransch som absolut är mest styrd av män och där män blir upplyfta som helgon är musikbranschen. Därför tänker jag slå ett slag för våra fantastiska kvinnliga artister som vi har i sverige. Lykke Li är absolut en av dem, snygg, talangfull, cool, självständig och fantastisk klädstil. Jag bara älskar kvinnan!



Och som lite kuriosa så är känner min pappa Lykke Lis pappa. Min kära far jobbade ju som musiker innan jag kom till världen och var ute och spelade mycket. Flera gånger spelade han på samma ställen som Lykkes pappa Dag Zachrisson medlem i bandet "dag Vag" och pappa brukar berätta vilken trevlig man han var :) Synd att de inte höll kontakten så jag kunde ha lekt med Lykke när jag var liten, hon är ju bara två år äldre än mig ;)

Imorrn kanske jag slänger upp någon mer fantastisk svensk musiker här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0