Död

Idag är jag död. På riktigt in kropp vill inte mer nu, den skriiikeer VILA! Har bara 5 dagar kvar nu innan jag får lov. Vi har ju föreställning hela helgen så ingen vila för mig förrän på måndag på påsklovet. Då ska jag njuta.

Imorse ville jag bara gråta när klockan ringde. Min kropp värker. Jag tror inte ni kan förstå hur ont en kropp gör som tränar fem till sju timmar om dagen. Det gör så sjukt ont. Varje gång jag ska resa mig ur soffan om kvällen så går jag som en neandertalare för att några steg senare kunna räta upp min sargade kropp. Jag har konstant värk och ont i kroppen för att vi tränar mer än vad som egentligen är nyttigt för en kropp. Upplägget på vår skolan och som på alla dansskolor är inte optimalt utifrån tränings synpunkt då kroppen behöver vilodagar emellanåt och att träna samma muskelgrupper varje dag som vi gör bryter snarare ned musklerna än bygger upp dem. Att dansa är verkligen inte alltid en dans på rosor, det är snarare blod, svett och tårar!

Så denna dagen har varit tung, K&K klassen tog musten ur mig igår, men fan vad kul det var. Vi dansade koreografin i klippet här nedan! Så värt den två timmar långa, svettiga klassen. Och idag mår inte mina baksidor så bra! Alla ni som tagit Subjazz klasser vet att ens baksidor inte mår så bra efter deras klass, kolla bara in alla tiltar och kickar i koreografin vi gjorde.



Har verkligen kämpat mig igenom dagens klasser, baletten var nog värst. Fick typ en gråtattack mitt i och var tvungen att gå ut och hämta luft. kroppen ville inte samarbeta alls och hjärnan kunde inte lyssna, kände mig som en bodybuilder i deffningstid! Som tur är hade vi yoga på morgonen och inte fys, tack Anna för det! Imorgon är det sovmorgon jag tackar och bockar för att min kropp ska få sova åtta timmar eller mer inatt. TACK! Nu dusch och sen smooothiiie lite c-vitaminer till kroppen!


Kommentarer
Postat av: Marie

Men lilla gumman, var rädd om dig... Man blir riktigt orolig för dig, men stå ut några dagar till. Vi kommer och skämmer bort dig i helgen och sedan får du komma hem i påsk och vila upp dig.

Älskar dig♥!!!



Kramar i massor!!

2011-04-12 @ 21:44:45
URL: http://marielindqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0