tisdag

                
Mina fina klassisar Robert och Jackie gör grand batma över övergångsstället

Fy vad sur jag är, just nu är min kropp tillbaka på samma energinivå som förförra veckan när jag så trött. Så himla sjukt för nu är det gul vecka igen och förra var röd vilket betyder att jag borde varit såhär trött förra veckan. Känns trist om min kopp ska reagera såhär varannan vecka. Ett plus är iaf att jag känner mig helt ok stretch mässigt medan jag förra veckan kände mig väldigt stel.

Måndag Dagen började med danshistoria där dansaren Kathleen Quinlan Zetterberg var och berättade om hennes liv och danskarriär. Häftigt att hon tränat för isadora Duncans orginal dansare i NY.
Fortsatte med balett där min mage började krångla. Fick konstiga krampattacker och alla som dansat balett vet att det är helt fel klass att släppa ut magen på. Blev bara värre efter varje övning då man håller magen så hårt så jag fick sätta mig efter stången.
Efter lunch var det jazz och magen började kännas bättre men väldigt trött i kroppen. Vi var även i en av skolans minsta salar som vi har bytt till från skolans största så det var en aning irriterande att man dansade in i pianot efter två omgångar av bitarna på diagonalen. Hates it, känns som man inte kan ta ut någonting alls!
Till moderna klassen efteråt började magen göra sig påmind igen och även tröttheten så jag satt och kollade hela klassen.

Tisdag Idag är magen bättre och jag har varit med på alla klasser. Började dagen med fyspass, alltid lika jobbigt! MEN jag känner verkligen att klasserna ger resultat. Idag orkade jag hela den jobbigaste övningen som består av en massa plankan och annat jobbigt.
Blev sen modernt som alltid på tisdagar efter fysen är väldigt tungt. Är alltid snurrig och trött i huvudet då så den klassen går alltid sådär. Så synd att jag ska känna så, jag vill ha meeeer energi!!!
Efter lunch blev det balett som också gick sådär. Stången gick bra där kände jag mig stark men allt på golvet gick åt hel*ete! Tyvärr var jag inte ensam, kändes som alla i klassen hade en ritktigt dålig dag och de märktes att K inte var nöjda med oss. Ursch man blir så arg på kroppen då som inte gör vad huvudet vill!!
Sista klassen för dagen var sen teater som verkligen blivit min favvo klass varje vecka, vill aldrig att den ska ta slut. Idag fortsatte vi med tunnelbane impro vilket är både sjukt kul att meverka i och kolla på, fy fasen vad jag garvade åt Anne och Tiina så himla bra! Efter det gjorde vi en mycket märklig impro där vi skulle spela fulla. Hela improvisationen guidade vår lärare Jessica oss igenom och det var verkligen helt sjukt! När övningen var över kände jag mig både illamående och vinglig som om jag hade varit full på riktigt. Sjukt häftigt! Gillar verkligen vår lärare, hon är så bra och övningarna är så sjukt roliga och häftiga!

Nu ska jag hoppa in i duschen och äta lite till haha för typ sjunde gången idag :) Älskar att jag får äta så mycket eftersom jag älskar mat :)


Kommentarer
Postat av: emma

tänk den som får äta så mycket mat haha, tänk lite på mig ibland mellan tuggorna ;)

2010-09-29 @ 23:08:40
URL: http://www.emmajansson.info.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0