tisdag

Sitter och äter pannkakor och kollar på idol. Love it. Älskar slutaudition det är så spännande och se om ens favoriter kommer vara kvar.

Idag är det mördardag som alltid på tisdagar eftersom den börjar med fysklass. Idag blev det ytterligare lite hårdare eftersom det är röd vecka och vi avslutade klassen med styrka med terraband och inte med stretch som vi brukar göra.
Fortsatte med modernt sen lunch och sen balett. Efter balettklassen hade jag lite snack med K som hon tar med alla för att gå igenom saker som man ska jobba på m.m. Vi pratade lite om hur jag ska jobba med min överstreckning och hur jag ska göra för att sträcka ännu mer i mina tondyer så benen ser längre ut. Fick mycket bra hjälp där så jag hoppas kunna jobba bättre med det i fortsättningen. Vi pratade även en massa om det som K sa till mig i fredags om att jag måste jobba mer med att inte alltid vara så korrekt utan släppa det ibland och verkligen dansa. Jag sa att jag trodde det berodde mycket på att jag alltid känt mig ganska dålig i balett och inte riktigt vågar ta ut och jobbar mycket med tekniken istället. Men K sa att hon verkligen tycker jag jobbar jätte bra på baletten och har hittat hållning och posititoner och att jag måste släppa det att jag är dålig på balett och verkligen dansa! kändes så bra när hon sa det för jag behöver nog lite pepp om jag någon gång ska hitta nåt självförtroende i dansen.
Sista klassen var teater och som alltid är det en av mina favoritklasser i veckan. Började med en lång diskussion som handlade om musikaler, svenska skådisar m.m. och sen fortsatte vi med en massa impro. Så himla kul, är så glad att vi har teater. Längtar redan nu till trean när vi ska sätta upp en teaterpjäs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0