tisdag

Idag är den första dagen då jag verkligen har varit sjukt trött i kroppen. Jag har så kämpat mig igenom denna dag. På baletten var jag så nära att sätta mig flera gånger men vad fan man kan inte sätta sig för att man är trött tänkte jag och bet ihop lite till. Nu är jag typ död. Har inte varit såhär trött i kroppen hittils så nu vet jag hur det känns. Är väl kroppens normala reaktion och anpassningsförsök till 5-6,5 timmars träning om dagen.

Gårdagen började iaf med danshistoria, en mycket intressant lektion som handlade om ikonen Martha Graham. Vår lärare Jeanette Bolding är en av två lärare i sverige som är licensierade att undervisa Graham teknik. Det är nämligen så att för att undervisa i Graham måste man ha gått på Martha Graham school i NY och blivit upplärd av någon som är godkänd av just Martha. Och eftersom Martha Graham är död så kan inte hon godkänna fler lärare vilket betyder att stilen kommer dö ut. Ska bli så kul i tvåan att testa på det när vi då kommer ha Jeanette i modernt. J berättade även att självaste Madonna gick på skolan när hon studerade där, coolt va?
Efter det blev det balett, lunch, modernt där K var tillbaka efter sin skada och sist jazz. Var så trött efter moderna då vi fick börja på en fysiskt tuff koreograf med mycket golv upp och ner och såklart fortsatte A med en massa golv grejer på jazzen. Herrejesus var såå trött när jag gick från skolan. Kände mig typ helt svimfärdig och skakig i benen. Mötte upp Nicke direkt och åkte och köpte lite tapeter till nya lägenheten. Sen när jag kom så fick jag slänga mig i soffan och stanna där resten av kvällen, var så fruktansvärt trött.

Och inte blev det bättre imorse, vaknade med fet träningsverk i rumpa och lår och tanken på att dagen börjar med fysklass. Awhhhh ville inte gå upp. Men bet ihop tog mig till skolan och led igenom hela fysklassen. åh så tungt det var! Ville verkligen dö i vissa övningar som plankan och armhävingarna. Var totalt blöt av svett när klassen var slut, svettades säkert ut en liter! Efter det hämtade jag andan, käkade keso och samlade kraft inför moderna klassen.
Var totalt slut där med, benen ville bara lägga sig ned och dö. Detta fortsatte i baletten också men som sagt jag bet ihop och kämpade! Dagen avsluatdes så skönt med en kort teater klass då vår lärare var tvungen att ge sig iväg tidigare. Fick fortsätta impro övningar på golvet och en rolig impro där vi skulle vara fyra personer på tunnelbanan och alla fyra hade olika känslor som hat, kärlek, rädd och galen. Så kul!

När skolan var slut hade jag tid med vår naprapat Anna Taube för bodyscreening som vi ettor obligatoriskt måste göra. Var sjukt intressant fick stå stilla fram och bak samtidigt som hon går igenom hela kroppen för att se var man är sne var man är starkare, vigare mer utåtvridning m.m. Mycket intressant. Mycket som jag visste sen innan och mycket som jag inte hade en aning om som att jag står med ena axeln och höften fram när jag slappnar av, att jag är kort på framsida lår och tydligen mycket vig i höftbörjaren, axlar, rygg och att jag tydligen har mycket stark bål. Nu ska jag stretcha gärnet och bli VIG för tydligen har jag alla möjligheter att bli mycket mycket vigare! Nu banne mig blir det mördar stretch minst tre ggr i veckan!

                                       

Kommentarer
Postat av: Marie

Lilla gumman blir lite orolig när jag läser hur trött du är i kroppen... Men det sista lät ju väldigt positivt, stretcha inte ihjäl dig bara. Och ät massor!!!!!!!!!!!



massor av kramar mamma!!♥

2010-09-14 @ 22:11:50
URL: http://marielindqvist.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie Holmberg

Oj himmel du, det är tufft liv som dansare....men förstår att du biter ihop...samtidigt måste det ju vara galet härligt :)

Ta hand om dig, hoppas det värsta släpper snart och blir till rutiner bara... :)

I helgen kommer Linda o Maria till oss, ska bli kul..!



Kram

2010-09-15 @ 11:42:21
URL: http://www.holmbergarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0