söndag

Ja då var det äntligen klart med nollningen. Puh! Och nollningsfesten var inte och leka med igår. Jag har aldrig, battle på stureplan, två klasskompisar till akuten och pop crew som vinnare av hela tävlingen. Ja det var väl ungefär hur man kan sammanfatta den sjukaste kvällen. Fy fasen vad klassen gick all in i alla tävlingar.
Festen var i fyran den stora salen på ackis där det började med välkomstdrinkar och mingel med tvåor och treor. En massa snack med klasskompisar och tävlingar. Sen blev det "jag har aldrig" vilket avslöjade en massa nya saker om folk som man inte visste ;)
Avslöjandet av att pop crew vann musikvideo tävlingen och fick visa upp den igen, fy fan vad dem kör all in. Ska försöka lägga upp den på youtube så ni får se :)
Runt halv elva så var vi färdiga för att dra ut och vi fick byta om till träningskläder. Först blev det femkamp i parken utanför skolan med säckhoppning, gå med ägg i munnen och finsk julafton bl.a. Sen fortsatte med ytterligare några tävlingar framför skolan innan vi började vandra bort mot sureplan. På vägen fick vi göra en massa pinsamheter som att hjula över övergångsställen, ställa oss vid vägkanten och göra pliè övningar och även sexy runway på trottoaren :)
När vi väl kom fram till den beryktade svampen och stureplan började det med lite tävlingar som att trycka i sig skumbananer och vissla, snurra pikè piruetter runt svampen bland annat innan det var dags för battlet som höll till i en stor ring precis utanför utecompaniet där det hade samlat sjukt mycket folk för att titta på vad som stod på. Där fick man gå in en och en och köra ett litet freestylat nummer. Sjukt roligt faktiskt alla blev så taggade och gick verkligen in för det. Lär säkert komma upp på youtube framöver så kan ni se :)

Sen gick vi tillbaka mot skolan då fick Richard den smarta iden att hoppa i fontänen med strumpor så han fick en spik i foten och Hanna hade lyckats smälla i sin hand i någon annan när vi gjorde pikè piruetter runt svampen så de två fick åka till akuten. Ja så kan det gå när man nollar ettorna på ackis :)
När vi kom tillbaka till skolan var det lite prisutdelning och lite häng med mina fina klassisar innan vi åkte hem. Några gick vidare ut men jag var så sjukt trött så jag åkte hem till min man. 

                                               Anders, Jackie och Richard
                      

                                                   Alex, Maja och Hanna
                      

                                                    Tina, jag och Anne
                     

                                        "Jag har aldrig", Linda läser upp påståenden
                     
 
                                            Tävlingsdags, här är det visst plankan
                      

                                                  Min klasskompis Robert
                     


                                             Galna treor och norska klassvänner
                     

                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0