onsdag

                       

Ännu en tuff dag till ända denna vecka. Puh! Inte det att jag inte tycker det är kul på ackis snarare tvärt om men jag är så sjukt stressad för allt denna vecka med nollning och annat.

Idag började dagen iaf med musikkunskap där vi fick fortsätta slå på trummor till olika fraser. Lite lättare denna gång när man fått öva lite. Blev en stressig rast där vi försökte fixa klart vår tårta till tvåorna till tårttävlingen. Blev inte som vi tänkt men ändå helt okej. Ja ja tänkte vi vi har ju iaf gjort en tårta så vi lär ju inte bli diskade. Vi får hoppas på att den är god iaf eftersom de bedömde både smak, framförande och utseende.
Blev sedan en lång modern klass där vår lärare skadade sig, ganska läskigt men vi får hoppas det gick bra så slipper ha vikarie jag gillar verkligen Kerstin och hennes stil. Jag kan annars ha svårt för modernt men Kerstin är verkligen toppen och de moderna klasserna är super roliga.
På lunchen var det dags för tårt redovisning och vr tårta gick tydligen hem. det var den enda som var uppäten efter lunchen och jag hörde rykten om att alla tyckte den var godast :) resultat får vi imorgon.
Fortsatte med en internsiv jazzklass med Adrienne som vanligt med henne och hennes sjuhundraelva armhävningar och situps i uppvärmningen. Jag kommer bli så stark!
Dagen avslutades med vår första street klass med Daniel Rörström :) Yeej var superkul. Först en lång föreläsning av Daniel om streetens uppkomst och info om olika stilar. Sen fick vi börja testa på locking, poping och old school. Skönt att få groova lite igen till skillnad från alla våra andra uppsträckta klasser :)
Efter skolan skyndade jag mig iväg för att hinna till ett swedbank kontor innan det stängde vid sex. Var tvungen att anmäla mitt konto dit så jag kan få mitt csn utbetalat. Men när jag kom var jag ändå sent ute för då hade jag fått en check med den första utbetalningen hem i brevlådan. Så typiskt. Nu måste jag ändå tillbaka till ett swedbank kontor och lösa ut pengarna.

Nu är jag så trött i huvudet och veckan är långt ifrån över. Hoppas jag överlever resten av veckan. Vårt sista mission för veckan är att sätta ihop en musikvideo i vår stil tills på fredag så det måste vi fixa imorgon. jag som lovat Mia och Åsa och komma in och hjälpa de på kontoret på hemfrid denna vecka med, awhhh får se om jag hinner imorgon. :/

Nu ska jag se vem som vinner so you think you can dance!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie Holmberg

Åååå Daniel som verkar vara så mysig, har bara sett han ett par ggr. Jennie o Jag pratade om att försöka få ner just honom hit i workshop....vad tror du om det :)



KRAM, o hoppas ni vinner tårttävlingen :)

2010-09-02 @ 10:04:07
URL: http://www.holmbergarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0