fredag

Så då var det äntligen helg. Denna vecka har gjort ont kan jag säga. Nu har jag verkligen känt på hur det känns att gå på ackis och träna fem timmar om dagen! Gah! idag gick iaf bättre än igår, är alltid en lättnad att veta att det är fredag!

Igår hade vi floortecnique på morgonen, lite styrka, stretch, rullningar m.m. Fortsatte med jazz där vi skulle visa upp koreografin för varandra som vi jobbat på i två veckor solo! Shit hate it! Hur jag än gör blir jag nervös och gör för snabbt eller tappar bort mig. Men det är det som är syftet nu när vi gör solon att vi ska lära oss och bli bekväma i det. De flesta tappade bort sig eller gjorde fel så jag hoppas vi blir bättre på solo.
Efter lunch var det balett och jag var trött. orkade inte jobba som jag brukar utan det fick bli lite halvdant alltihopa, men det fanns ingen energi. Torsdagar är verkligen mördardag alla ämnen är fysiska alltså 6,5 h träning.
Sist hade vi improvisation. Igår hade vi vikarie som inte alls var lika bra som Åsa. Var mer teater grejer och inte alls så dansimpro som vi brukar göra. Ska tydligen ha den vikarien period två efter höstlovet. Don't like!

Idag hade vi balett i halvklass på morgonen, så skönt! Hade mycket mer energi och jobbade hårt hela klassen. Älskar det, när energin finns. Fick lite saker att tänka på under klassen som K kollat på dagen innan. Till mig sa hon att hon tycker jag kan placering nu och har tekniken och att jag ska tänka mer känsla och inte så stelt och "lektion"
Efter det var det låång lunch närmare tre timmar efterom vi hade delat upp morgonen i halvklass. Låg och stretchade i träningsrummet och snackade skit med klassisarna.
Efter lunchen hade vi jazz och idag fick vi i uppdrag att i par göra om koreografin till en duett och sedan visa upp. Jag och Niklas gjorde och fick till en helt okej version. Gick sådär när vi visade upp, började bra men tappade bort mig i mitten. Fick visa en gång till sen och då gick det bättre.
Avslutade dagen med röst klass. Lika kul som vanligt, älskar att sjunga :)

Nu är Nickes föräldrar här, vi ska snart käka. I helgen blir det tapetsering i nya lyan och dags att börja packa inför flytten nästa helg.

                                         

Kommentarer
Postat av: Marie

WOW att du har fått med Niklas att dansa hihi...:) Kram på er, ha det bra i helgen, nästa helg kommer vi.♥

2010-09-17 @ 20:36:59
URL: http://marielindqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0