torsdag

Oj oj oj vilken dag! Om de två senaste dagarna varit toppen har denna dagen varit rena mardrömmen. Var tvungen att stanna kvar i skolan en timme efteråt och prata med mina klassisar om denna sjuka dag. Jag är så glad att jag orkade mig igenom den. Men nu dagen från början

Första klassen för dagen var body rolling där vi helt enkelt rullade på bollar i en timme och en kvart. Låter helt sjukt men det var s fantastiskt. Det är en helt utarbetad teknik där man rullar på håra bollar för att få ut spänningar och få våra stenhårda övertränade muskler att slappna av. En ren smärta när man gjorde det men herrejesus vad skönt efteråt. Kände mig så avslappnad och mjuk.

På jazzen fortsatte vi våra grupp grejer. Hann precis klart i tid men vi hann bara köra igenom det en gång och jag är fortfarande inte säker på koreografin så vi får se hur det går imorgon.

Efter lunch var jag så sjukt trött och inte verkligen inte sugen på balett. Då får vi till iaf min fasa reda på att vi ska ha vikarie och inte vilken vikarie som helst utan en kille som vi haft innan som var ganska konstig och gjorde jätte svåra grejer. Inte kul när man redan är sjuuukt trött. Men jag orkade igenom den långa klassen på 1 timme och 45 minuter.

Men så till sist när man trodde man kunde slappna av till impron så kommer nästa besvikelse. Vi ska inte ha vår vanliga impro lärare Åsa utan vikarie där med och inte vilken vikarie som helst där heller utan en vikarie som vi  också haft en gång innan och som med var jätte konstig och körde mest teater grejer.
Så börjar den sjukaste klassen jag varit med om på länge. Ja herregud vad vi skrattade och flummade, stackars läraren säger jag bara. Allt blev bara så fel, vi som var så sjukt trötta och opepp och läraren som egentligen är skådespelare och som febrilt försökte köra dansimpro med oss. Inte en bra kompination, det värsta var verkligen när vi stod i ring och ja det här blir så internt men ni från klassen fattar "Det här är ett ludd, vi lägger det här i mitten" Alltså då stod jag verkligen och grät av skratt, visste inte var jag skulle ta vägen och jag var sååå överlycklig när klassen var slut och jag kunde avreagera mig tillsammans med mina klassisar.

Ja jesus, sjuk dag. Nu taggar jag om till imorgon, sen är det helg och jag ska äntligen åka hem till smålandet för första gången sen jag började skolan :) yeeej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0