tisdag

Åh idag har jag haft en bra dag, verkligen. Det var länge sen så jag är nöjd. Har egentligen bara varit ett litet missöde men det har inte med dansen att göra.

Började dagen med fysklass med Malin Träff som vi inte haft innan i fys. Förut hade vi Anna Taube men meningen är att vi ska byta lite lärare för att vi ska få prova på olika fyspass. Malins var mer styrka än Annas som var mer kondition. Båda är väldigt jobbiga men på olika sätt. Men jag kan säga en sak iaf att vi har mycket att tacka Adrienne för i fyspassen. Hade inte orkat hälften om det inte varit för hennes armhävningar, situps och plankan övningar. Idag stod jag i plankan i två minuter utan att vila, herregud. I somras när jag skulle göra det hemma så orkade jag 20 sekunder, yeeej :)

Fortsatte med modernt där vi idag hade Malin Wiskari igen som vikarie. Åh jag älskar henne och jag älskar hennes stil. Jag gillar väldigt mycket att vi alltid gör koreografi med henne till "vanlig musik" och inte bara piano musik som vi brukar ha. Imorgon ska vi ha afro med henne eftersom hon också udnervisar i det. Like it big time! Blev förvånad över mig själv idag med att jag faktiskt hade bra med energi på den klassen, har ju skrivit om det förut att jag alltid brukar vara så orkeslös på den klassen efter fyspasset, men inte idag, idag var det kul!

Just det innan moderna hade jag privat time med James som vi har i kroppskunskap. Alla ettor får en halvtimme med honom där man går igenom övningar och stretch som man ser man behöver efter att man gjort screeningen. Jag fick med mig en massa bra övningar för bl.a. baksida lår och utåtvridningskusklerna. Nu ska jag sätta ihop ett litet fint tränings och stretch schema som jag ska göra tre gånger i veckan!

Efter lunch var det balett som också gick bra, kände mig stark på stången och jobbade bra!
Sista klassen för dagen var min favvo teater. Fortsatte med en massa improvisationer i olika känslor idag, så kul! Jag skrattar alltid så otroligt mycket när vi har teater och det gillar jag! Jag gillar även mina klasskamrater förövrigt, de är så fina och roliga!

Efter skolan tog jag mig en liten tur till stan för att köpa ett par skor jag trånat efter såå länge! MEN såklart som alltid med mig så var de slut på alla scorett butiker jag kollade på! Awhh. Imorgon ska jag åka till söder och kolla om de finns där annars blir jag ledsen. Har trånat efter dessa skor så länge nu!

                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0