Lördag

Sitter hemma i Vimmerby nu och ska snart iväg på middag hos Nickes föräldrar. Så skönt att vara hemma på landet och andas lite frisk luft och bara ta det lungt. Har inte varit hemma på två månader sen innan jag började skolan. Tror aldrig det har dröjt så länge innan jag åkt hem.

Men igår iaf så började dagen med autvecklingstid med Jan vår rektor och åk 2 och 3. Fick köra en så kallad speed dejt med vår klass där vi fick prata md varandra i en minut var och säga vad man uppskattar hos den personen och vad man skulle vilja se mer av dansmässigt. Kändes jobbigt först för man tänkte att man aldrig skulle komma på bra saker sådär fort om alla men det gick hur bra som helst. Jag bara babblade på och kände att jag hade hur mycket som helst att säga om alla :) Fick jättemycket bra tillbaka med, både det som är bra och det jag måste jobba på. Så kul att de flesta i klassen redan har hunnit snappa upp vad vi måste jobba på eftersom de flesta sa likadana saker. Jag fick höra mycket att jag måste släppa tekniken ibland och bara dansa och såklart igen tro på mig själv och ta ut mer. Bland de bra sakerna var bl.a. att jag jobbar hårt på klass, är positiv, dansar mjukt att jag var bra på Gaga koreografin :) yeej och de roligaste kom från Alex och det var att han tyckte jag var grym på balett. Haha jag dog lite. Har nog aldrig i hela mitt liv fått höra att jag är bra på balett så den tog jag åt mig extra av :)

Andra klassen var sen balett som faktiskt kändes mycket bättre efter alla fina ord, speciellt Alexs :)

Tredje klassen för dagen var jazz där vi visade upp koreografierna för varandra. Vi i vår grupp var bara tre av fem men det gick bra ändå :) Nästa vecka ska vi köra lyrisk koreografi. Me like!

Sista klassen för dagen var röst och där började vi med en låt ur musikalen RENT. Åh det var så kul, längtar redan till nästa vecka nr vi ska fortsätta jobba på den. Älskar sångklasserna :)

När dagens skolklasser vra slut kom Nicke och hämtade upp mig och vi åkte raka vägen hem till Småland. Stannade förbi hos syrran i hennes och Offes nya lya :) Så fint. Fick mat och kollade idol.

Idag åkte familjen ut till mormor och Leif i stugan för att hjälpa till lite. Eller ja Nicke pappa och Leif körde ved och grejjer medan jag, Elina, mamma och Mormor fikade i solen. Helt fantastisk höstdag.
Jag och syrran drog sedan vidare till stallet för en helt fantastisk ridtur. Åh så härligt det var. Kan verkligne slappna av och njuta när jag sätter mig på en hästrygg och idag var ju vädret helt fantastiskt. Helt underbar ridtur!

Nu ska vi som sagt strax iväg till Nickes föreäldrar på middag. Mys. Lite bilder från gårdagen och dagen.

                       
                  
                                     Fika och idol
                       

                       

                                  Syrran och jag filosoferar
                       

                        

                       

                       

                        

                       

                          Laila och Janne kom förbi på fika
                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0