lördag

Så då var det lördag morgon och snart ska vi in till stan. Ikväll ska syrran och jag på Håkan. Ska bli såå fint.

Har inte hunnit skriva så mycket de senaste dagarna. I torsdags efter jobbet passade jag skitungarna igen. Love them. Siri är ju världens sötaste unge all time. Nu har hon börjat prata lite mer och klättrar och kravlar upp på allting så det gäller att ha ögonen med sig.

I skolan i torsdags hade vi våra första lektioner i mental träning och komposition. Mental träning var mycket nyttigt. Vi har min gamla jazzlärare från förbereddande Lottie och hon är ju så fantastisk. Vi pratade mycket om delmål hela tiden för att orka och se meningen med varje klass även en tung dag i november. Vi delade även in oss två och två och satte ett delmål vi skulle klara till jul och så ska vi peppa varandra i paren. Jag och Carola satte upp bra mål som jag vet vi ska klara! Komposition hade vi med Sara som vi också har i modernt. Vi pratade ganska mycket och vad kompsition är och sen fick vi dela in oss två och två och göra ett litet stycke som handlade mycket om rummet och riktiningar. Sen fick vi visa för varandra. Tror det kommer vara en nyttig klass som man kan få bra inspiration av.

Gårdagen i skolan gick lite bättre och jag var lite piggare i kroppen. Har varit så trött i benen i veckan sen fysen i tisdags. Baletten gick helt ok men sen till jazzen fick jag en härlig huvudverk som inte är så speciellt kul på Emilios klasser som bara är hopp och snurrar i princip. Så huvudverken blev ju inte bättre efter det kan man säga.
Sista klassen var sång där vi började staga låten "Santa Fe" som vi jobbar med från musiklaen RENT. Att staga betyder att man koreograferar en scen helt enkelt till låten. Det är ju ur en musikal och alla har lite olika repliker, solobitar, refräng tillsammans och refräng med stämmor. Blev riktigt bra, nästan så jag skulle vilja visa upp numret för en publik. Även fast vi är en dans klass är vi faktiskt jäkligt bra på att sjunga, är så stolt över alla mina begåvade klasskompisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0