torsdag

Ni stackare som läser min blogg får stå ut med lite blogg och bild torka nu ett tag. Jag har sjukt mycket att göra, stressar på jobbet för att hinna få in lite bokningar nu när jag ska vara ledig en vecka. Stressar när jag kommer hem från dansen på kvällen för att hinna med att laga mat, duscha packa och kanske lugna ner min stressade kropp en timme frmaför tv:n. Och nu äntligen kan jag släppa varför jag ska vara ledig en vecka från jobbet på bloggen. För jag ska till BARCELONA på söndag! Åh har varit så svårt att hålla inne detta men det är en överraskningspresent till min pappa som fyllde 50 år igår och eftersom jag vet att han läser min blogg lite då och då kunde jag inte skriva ngt om det förrän nu. Men det ska bli sååå galet kul och skönt att få komma bort så det är inte sant. Och efter detta LOVAR jag att vara lite flitigare här på bloggen med både inlägg och bilder för då är det påsk och jag kommer vara hemma i småland.

Lite uppdatering av min dansvecka som varit både bra och dålig som vanligt. Hade åtminstone ngt sorts break på baletten i tisdags. Ann-Marie var på mig hela klassen och jag älskar det för det är då jag hittar rätt. Och även om hon påpekar hela tiden när jag gör fel så är hon så underbar och berömmer så mycket när man gör rätt. Till skillnad från min förra balettlärare från förberedande som bara påpekade när man gjorde fel och aldrig när man gjorde rätt. Jag kände verkligen att jag jobbade så bra hela klassen och det var skönt att ha A-M där som hjälpte mig. Älskar att jag känner att jag utvecklas enormt på baletten. De andra klasserna har gått sådär, är väldigt trött i både kropp och huvud och orkar därför inte jobba ordentligt. Ska bli så skönt att vila kroppen nu i två veckor.

Känner att jag är väldigt orolig överlag över allt som kommer framöver för jag drömmer så mycket och så konstigt varje natt. Denna vecka har jag drömt om audition till balettackademien två ggr. Senast inatt, och jag kan ju tilllägga att det inte är några bra drömmar. I måndags drömde jag att jag hamnade på reservlistan till yrkeslinjen, vilket kanske låter bra men för mig som gjort det två ggr till olika utbildningar vet att det bara innebär en massa velande och osäkerhet. Och inatt drömde jag att vi hade audition med Val Suarez och Therese Carlsson och det gick såklart superdåligt på båda. Jazzen gick jätte dåligt och man blev av någon konstig anledning poängsatt och jag fick jätte dåliga poäng. Awhh jobbigt att jag börjar drömma om sånt här redan. Audition är ju inte förrän i juni.

                
                                                                               <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0