söndag

Mår väldigt fint efter det första sytycd avsnittet för säsongen. Har längtat väldigt mycket efter det och efter alla fina Mia Michaels och Sonya koreografier :) Har en favorit i Teddy redan.
För övrigt så var det ett sjukt spännande greys avsnitt idag, det var väl år och dar sen det hände senast? Herregud när jag gick i tvåan på gumnasiet och Becci och jag satt och grät varje vecka framför greys, det händer nästan aldrig längre. Men jag har inte gett upp hänger fortfarande kvar och avsnitt som idag får mig nog att fortsätta titta ett tag till :)

Min underbara träningsverk som förgyllt min tillvaro den här veckan har äntligen börjat släppa nu. Det är verkligen helt sjukt. Jag hade dansuppehåll i en vecka och får jordens träningsverk. Alltså seriöst jag kunde inte gå i måndags efter att jag hållt på med mitt solo i söndags. Verkligen jag kunde inte gå, benen bara vek sig så fort jag skulle gå upp i en trappa. Men efter tre balettklasser börjar det nu äntligen släppa. Idag var baletten rolig igen, inte så mycket kämpa mot sina muskler utan mer kämpa med sina muskler, I liiiike.
Tänkte slänga upp ett lite halvfädigt solo som jag komponerade ihop på ca en timme. Så ja min teknik är usel och alla hopp ser förjävliga ut eftersom det var mitt första danstillälle på över en vecka och en massa feber och halsinfektioner emellan så försök och bortse från min urusla teknik och ge mig lite tips om hur jag kan utveckla, mer hopp? mer lugna steg mer golv? Vad tycker ni? Solot är verkligen långt ifrån klart jag var bara tvungen att snicka ihop något snabbt till helgens base23 audition, det är sen till den STORA ackis audition jag behöver ett perfekt solo :)



           

Kommentarer
Postat av: Nathali

Jag gillar det hoppet du gör innan du faller ner på golvet, är verkligen assnyggt! O det allra sista i slutet på golvet :)

2010-06-17 @ 17:48:35
Postat av: Tess

heej=) fint solo=) . skönt att fler känner så. fy fan skijobbigt. men jobbar du varje dag? aa i höst då ska vi gå där!!! Så äre bara! puss

2010-06-17 @ 22:31:00
URL: http://thereselarssons.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie Holmberg

Fiiiint solo, mycket du :) Jag skulle velat se mer av de "trippande" stegen som du gör alldeles först, kanske få in det 1-2 ggr till i den korografi du gör :D bara för att sätta lite karaktär, och göra ditt solo lite "unikt" om du förstår hur jag tänker...

Koreografin är jättefin, och slutet berör mycket, samtidigt visar du stor bredd, trodde inte det var solon till Balettakademien?, utan bara klasser? eller vad söker du till?



Lycka till och KRAM!

2010-06-18 @ 14:08:24
URL: http://www.holmbergarna.blogspot.com
Postat av: Anonym

fint! de va ju dock väldigt likt jennie widegrens dans till samma låt som finns på detta klipp :) http://www.youtube.com/watch?v=L3jrAw2xmn4

2010-06-18 @ 21:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0