lördag

Jovars då undrar ni säkert vart jag har tagit vägen denna vecka? Och det är inte roligare än att jag har legat däckad i feber i fyra dagar! Började må rikitgt dåligt på jobbet i onsdags och fick gå hem tidigare. Väl hemma stoppar jag febertermometern i munnen och upptäcker att jag går runt med 38.8 graders feber. Så det vara bara att stoppa i sig en tablett och lägga sig i soffan resten av kvällen. Nicke hade också feber så vi låg som två döda sillar i varsin ände av soffan hela dagen. Ringde och sjukskrev mig på jobbet torsdagmorgon då febern fortfarande inte gått över. Denna gång var jag bara tvungen kunde knappt resa mig ur sängen för att flytta mig över till soffan. Tidigare i vår har jag ju både jobbat och vandrat runt Barcelonas gator med feber, men den här gången gick det bara inte även att jobbet verkligen verkligen hade behövt ha mig där.
Så hela torsdagen låg jag däckad med sex and the city på tv:n. Försökte mig upp fredag morgon för att dra mig till jobbet men när jag var på väg ut ur dörren så klarade inte mitt huvud mer det snurrade och bankade så jag fick snällt stänga dörren, ringa chefen och lägga mig i soffa igen. Trots att jag inte hade någon feber på morgonen kände jag mig totalt utpumpad. Och det skulle tyvärr inte blir bättre. Under dagen blev min hals bara värre och värre så till sist tog jag rfram spegeln och precis som jag trodde så var hela halsen full av vita prickar.
Det blev bara att åka till sjukan direkt och sitta där i en timme och vänta innan jag får besked att hela min hals fått en riktig rejäl bakterieinfektion och får antibiotika utskrivet tillsammans med en rekomendation om vila hela helgen. DAMNIT! Jag som var rastlös innan hur ska jag klara mig hela helgen igen i soffan?'
Har tvingat mig själv att ligga ner nu hela dagen med SATC som enda tröst medan mina vänner skickar uppmuntrande sms om hur härligt de hade det i vitabergsparken igår. buhuuu, jag som var festsugen med vädret och allt. Hade verkligen behövt ta tag i mitt solo med denna helgen men det får nog vänta en vecka.
Har tagit två antibiotika tabletter och tyvärr har inte halsen gett med sig än. Är fortfarande svullen, kan prata eller äta och just nu suger det mesta. Vill bara vara frisk och kry så jag kan få dansa och hänga med mina vänner. (Blir extra sugen på det när jag ser ex and the city)
Men men läget är som det är så det får väl bara att acceptera och slänga mig tillbaka i soffan igen. Pust!

Kommentarer
Postat av: Marie

Stackare då!! Hoppas du kryar på dig nu när du fått antibiotika!!



Tänker på dig!

Kram!

2010-06-07 @ 21:16:58
URL: http://marielindqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0