måndag

Ja ni alla som läser min blogg har säkert läst på fejjan att jag blev reserv till ackis dansarutbildning. jag blev sjukt sjukt besviken. Varje år kommer kanske högst två reserver in om ens det och jag blev sjätte reserv så chansen är typ en promille att jag kommer in i år. awhhhhhhhh såååå frustrerande. det värsta är inte att jag måste gå ett år till och oroa mig och jobba stenhårt och aldrig ha någon fritid. Eller att jag måste låna 40.000 till ytterligare en dansutbildning eller att jag blir ett år äldre innan jag är klar dansare utan det allra allra värsta är att jag är rädd för att jag aldrig kommer komma in, att de har en viss typ av dansare som de vill ha och att jag aldrig kommer passa in i den mallen. Det sjukaste i år var att flera personer som blev reserver och som inte kom in var så sjukt mycket mer tekniska och starka än några som kom in. Jag förstår liksom inte riktigt vad de vill ha? Kommer jag aldrig vara där? Det är verkligen den enda dansutbildningen jag vill gå så vad händer nästa år om jag inte kommer in då heller? Jag får ont i magen av att bara tänka på det :/

Min enda tröst nu är att 8 av de 10 från base utbildingen jag ska gå i höst och som kom till tredje steget i år kom in. Jag får väl be till gud att de formar mig till den dansaren som de vill ha på ackis, för om jag inte kommer in nästa år då dör jag! jag säger som Timbuktu "jag säljer mig bara ni väljer mig" för om jag inte får dansa då kommer jag aldrig vara jag för det jag är det är dans!

Tillbaka på jobbet idag med, ursch vad tungt och segt. Räknar ner varje dag nu 19 kvar till jag får lite lite ledigt. Ja eller så blir jag arbetslös. Håll tummarna för att jag hittar ett nytt jobb till slutet av aug.

Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0