söndag

Trött dag, trött dag. Herrejesus jag kom hem klockan sex imorse. Fy farao vilken kväll. Gjorde stureplan för första gången sen jag flyttade till stockholm. Det var ju hmm.. speciellt minst sagt. Men mer om det strax, ska väl ta helgen i ordning först.

Fredag blev en väldigt kort dag på jobbet. Klockan två åkte vi in till stan och östermalm där vårat huvudkontor ligger för att tacka ev en tjej som jobbar i kundsupporten som slutade i fredags. Väldigt trevligt med goda snittar och vin. Några stannade för ganska många glas vin och vidare utgång på sturehof men eftersom jag skulle ut igår så valde jag en lugn hemmakväll med let's dance vilket inte var så popluärt bland mina jobbarkompisar, men det får bli utgång med dem en annan gång.

Lördag sen tog jag äntligen tag i mig själv och satte igång med planering inför danskursen i aktiv ungdom. Höll på i nåra timmar och gjorde klart hela upvärmningen samt började på en av jazzkombinationerna. Känns skönt att vara igång, nu har jag två helger på mig att korra färdigt ytteligare två koreografier plus en streetuppvärmning. Men det ska nog gå. Nu längtar jag bara ännu mer till imorgon när äntligen får sätta igång och dansa :)

klockan sex drog jag iväg till becci för tjejfest/födelsedagsfirande med Becci, Linda, Maja, Malin och Oline. Vi lagade supergod tacos, lyssnade på bra musik och snackade en massa skit som vanligt. När klockan började närma sig tolv kom vårt vanliga problem "vart ska vi gå ikväll" Oline röstade för söder medan vi andra för en gångs skull röstade för stureplan, jag var såå sjukt danssugen. Så till sist kompromissade vi till en timme på horsntull strand på söder och när det stängde vid tre skulle vi dra vidare till antingen spy bar eller hell's kitchen. När vi väl kom fram till strand så var klockan så mycket och kön så lång så vi tog taxi direkt till spy bar. När vi väl kom dit så fick vi ju såklart stå i kö i fyrtio minuter medan vakterna står och väljer vilka personer som ska komma in. Kändisar och snygga stureplansbrudar först såklart och alla mina fördomar om stureplan infriades. Men vi kom in tills sist stort tack vare Malin som är så lång och kunde stå och vinka på vakten så han äntligen fick upp ögonen för oss. Ja och vad ska man säga om spyan? precis som jag tänkt mig en blandning av kändisar, stureplans bruttor och bratskillar i en enda salig blandning. Men vi hade sjukt kul, dansade och drack öl till klockan fem. PUH! Så efter en låång tunnelbaneresa hem var jag till sist hemma klockan sex.

Ja så idag förstår nog ni alla vad jag har gjort, nämligen INGENTING! Gick upp klockan två, gjorde pannkaksfrukost/lunch. Drog ett sex and the city race och nu har vi komprommisat fram en deal om tv:n så Nicke kollar nu på skidskytte medan jag väntar på ännu ett satc race. Och jag har SJUK träningsverk i  hela kroppen efter mitt dansande igår. Herrejesus, om jag har träningsverk idag efter det lilla jag gjorde igår hur FAN ska min kropp må på tisdag??

Nähä nu får det vara nog här, det blev visst et långt inlägg. Bilder kommer sen när jag fått dem från becci. Nu är det bara en kvart kvar innan Nickes tv tid är över och jag frå dra igång satc igen :) Yeej. 

Till jag får bilderna från igår får ni hålla till godo med en super gammal bild på min honey bunny Maja och jag från 2006
                         

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie Holmberg

Ooooops, så måste jag ju ringt o väckt dig ...Sorry ;)

KRAM!

2010-01-18 @ 22:47:16
URL: http://www.holmbergarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0