torsdag

Nu sitter jag och stirrar på klockan varannan minut känns det som. Vill bara gå härifrån nu så jag kan ta mig till ackis och DANSA :) Har haft super trist vecka på jobbet, vill bara ha helg, vill bara dansa. Är så trött på det här vädret och allt som det bär med sig med kollektivtrafiken m.m. Vill ha vårkläder, vårjackor och vårskor NU NU NU!

Okej det var tjatet och gnatet. Nu till den underbara klassen med Val igår. Jag bara älskar hans klasser mer och mer för varje gång. Och jag bara älskar Val mer och mer för varje gång. Jag älskar att han går fram till mig och säger vad jag gör fel och tjatar och gnatar för det är då jag blir bättre. Jag blir bättre av press. Som igår t.ex. Jag var sjukt trött under uppvärmningen typ som varje onsdag nu har jag börjat märka. Men så fort han kommer fram till mig och börjar peta så skärper jag mig så oerhört och såklart blir allt så mycket bättre då. Och likadant under diagonalövningen när han stannar mig och påpekar att jag inte spottar i snurren "Go back there and do it again, I know you can do it, so if you forget it one more time I'm gonna make you do it solo in front of everyone in here" fatta att man skärper sig som tusan då och sätter hela skiten, och det bästa av allt när det kommer ett "beautiful madame" efteråt så blir man lycklig. Nä jag jobbar nog bäst under press och utvecklas också som mest då. Och det bästa med Vals klasser är hur mycket man märker att han verkligen vill att varje person i rummet SKA utvecklas varje klass och bli bättre. Det värdesätter jag verkligen hos en lärare att utifrån varje persons bakgrund och kunskaper hjälpa den till att utvecklas så mycket som möjligt. Och han ser verkligen allt den där Val, det går inte att fuksa nånstans för då är han framme och tillrättavisar. Love it.
Idag street yeeeeej, älskar det mer och mer också för varje gång.

Till sist en av mina favo koreografier från denna säsong av sytycd som avslutades igår med mina två favoriter från tävlingen. Ville såklart att Jakob skulle vinna hela skiten men det sprack ju :/ Så till ett av mina favo klipp med mina favodansare från säsong 6, min favokoreograf Sonya och en av mina favo artister svenska Lykke Li :) Kan det bli bättre?



        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0