onsdag

Nu är jag hemkommen från min tredje dag på ackis :) Nu har vi haft våra två första dansklasser ochjag kan säga att jag har duktigt med träningsverk frn gårdagens modernt och kommer väl antagligen ha ännu mer träningsverk imorgon efter dagens balettklass.
Igår gick vi vår första heldag där vi började morgonen med ett möte med vår klassföreståndare och balettlärare i ettan Katarina. Kommer bli bra att ha henne, har haft henne i balett innan i höstas på kvällskurser och i somras på sommarkurserna och jag tycker både hon är en superbra balettlärare och mysig och gullig som person.
Efter klassföreståndarmötet hade vi som sagt första moderna klassen med Kerstin Abrahamsson som vi även hade på audition. Henne ska vi ha typ fram till höstlovet då period två börjar och då med Sara Foncesca som modern lärare.

På eftermiddagen hade vi bara en massa massa info. Började med danshälsa tillsammans med tvåorna och treorna där vi gick igenom allt från träningstips, kosttips, rehabilitering och hälsa. Vi fick även träffa kandidater från b.la. Studenthälsa och olika naprapater, läkare, sjukgymnaster m.m. som balettakademien samarbetar med och där vi får rabatter. Nyttigt att veta. Fick även träffa skolans två naprapater Anna Taube och Malin Flick som berättade om vad de kan hjälpa oss med samt lite om den body screening som är obligatorisk för oss att genomföra.
Efter all info om hälsa m.m. hade vi till slut information om skolans data system schoolsoft där vi har vårt schema, lärabedömningar, sjukfrånvaro m.m. Vi fick även inloggningsuppgifter och annat bra att ha till detta.

Idag började vi dagen med en musikkunskap/rytmik som vi kommer ha en gång i veckan hela ettan med Håkan Englund som är musiker på skolan. Gick igenom lite noter och andra bra att veta saker. Sen började vi med en massa olika rytmer och takslag på trummor. Svårt men jäkligt kul!
Efter det var det dags för första balett lektionen med Katarina. Gick hyffsat bra, kände mig väldigt svag i ben och rygg men klassen var bra uppbyggd med mycket genomgång och inte alla jobbiga övningar med på stången. Kommer bli så bra det här :) Efter lunch så slutade vi!

Ikväll ska jag iväg och träffa en familj som jag eventuellt ska jobba som personlig assistent extra under helgen framöver. Ska bli spännande. Hoppas de gillar mig så jag kan tjäna lite extra pengar i höst :)

                                                                   Lite mer bilder från Kreta

                    

                    

                    

                    

                     

                    

                    

                    

                    

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan fin blogg =) Jag är ute efter att kolla nya bloggar jag kan börja följa och läsa som jag tkr sprider bra information ute i bloggvärlden och din verkar toppenbra=) har du tid över så kika gärna in på min blogg som handlar om min vardag och mitt liv i allmänhet =) gillar du bloggen kanske vi kan börja följa varran genom bloglovin =) kramar Zeko!

2010-08-25 @ 18:03:41
URL: http://plusa.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie Holmberg

Hej Johanna, ååååå det låter toppen på BA, så himla kul att läsa din blogg ska du veta :)



Kram!

2010-08-26 @ 19:28:54
URL: http://www.holmbergarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0