måndag

Då var den äntligen avklarad, första dagen på balettakademien :) Shit blev visst lite nervös igårkväll så jag kunde knappt sova inatt. Låg och drömde att jag skulle försova mig till första skoldagen flera gånger om. Men när klockan väl ringde imorse var jag redan vaken, haha som ett litet barn på väg till skolan för första gången.
Det var kul att se alla igen, många känner jag sen innan och många lärde jag känna under audition. Annars så bestod första dagen mest av prat prat prat av rektorn. Eller allra först fick vi ettor såklart ställa upp oss på rad och berätta våra namn var vi kom ifrån och vilket djur vi skulle vara om vi fick vara ett inför alla andra. Sen var det tvåornas, treornas och lärarnas tur.

Efter det var det som sagt en massa, massa info om hösten. B.la. info om skolan, koder till träningsrum, kök m.m., vilka lärare vi ska ha (lyllos treorna ska ha Ambra och Jennie Widegren i jazz i höst), info om lov, föreställningar, frånvaro, betygsystem m.m. När vi haft våra två timmar långa info var det dags för fotografering av oss ettor som ska sitta i foajen på skolan. Just nu sitter det uppe bildern på oss som togs första dagen på audition, inga bra bilder kan jag meddela! Efter allt var slut så begav ungefär halva klasse oss vidare mot mysiga humlegården för härlig lunch där blev det en massa snack om skolan, sommaren m.m. Efter lunch begav ett litet gäng av oss mot stan för e liten runda i affärer. Jag fick hålla i plånboken för nu är det inte mycket pengar kvar på mitt konto. Tur att lönen trillar in på onsdag :)

Helgen har jag ju inte heller berättat klart om. Familjen, Nicke och jag åkte ut till borstingen för att lägga i kräftburar i lördagskväll. Blev en riktigt skön och mysig sista sommarkväll. Men tyvärr fick vi bara 13 kräftor på 16 burar när vi vittjade de på söndagsmorgonen. Men det var mysigt iaf, ösregnade gjorde det när vi tog upp burarna så vi satt där i båten pappa, nicke, elina och jag i full regnmundering och var beskvikna över alla burar haha. Men sen hade mammsen fixat mysfrukost till oss när vi kom hem så det gjorde ingenting. När regnet väl lagt sig lite åkte vi upp till stallet igen och jag tvingade upp stackars Nicke på bubban. Haha han var allt lite skraj där i början men sen gav det sig. Han vågade t.o.m. trava lite på slutet. När Nicke ridit klart tog jag över Bubbi och Elina och jag red ut en sväng själva istället. Blev en riktigt fin söndagseftermiddag när solen tittade fram.
Lite senare så tog Nicke och jag vårt pick och pack och begav oss tillbaka mot Sthlm igen.

Imorgon är det dags för andra skoladagen och äntligen äntligen första dansklassen som blir modernt med Kerstin Abrahamsson. Ska bli så kul. Annars blir det också klassföreståndarmöte och danshälsa med alla årskurser. Yeej. Hittils är jag definitivt inte beskviken på någonting :) Kommer bli så bra den här veckan, ja alla tre åren förstårs!

                      

                      

                                                                          Tömmer båten
                      

                      

                      

                      

                                                               Pappa kan bara inte låta bli
                      

                      

                                                                   Sådan far sådan dotter
                      

                                                                                I stallet
                       

                                                      
                       

                       

                                                                            Haha gulle
                       

                                                                  Elina och Jag ska iväg
                      

Kommentarer
Postat av: Tess

Verkligen stort grattis till dig! Härligt. Du kommer bli grym & ha de bästa åren i ditt liv!

2010-08-24 @ 11:48:36
URL: http://theresiast.blogg.se/
Postat av: Marie

Låter som en riktigt bra start...:)



Kramar!!

2010-08-24 @ 22:46:03
URL: http://marielindqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0