fredag

Då var första veckan på ackis avklarad! Puh! Jag är total slut, trots att vi bara har haft fyra danklasser är jag helt slut. Så mycket nya intryck, människor, namn och info att trycka in i huvudet på en vecka. Som en klasskompis sa idag "visste inte ens att det fanns så här mkt info om den här skolan att få". Kort om torsdag, fredag:

Torsdagen började med kropsskunskap/bodyrolling med James McNatt som vi kommer ha varje torsdagmorgon framöver. Det är en typ av uppvärmning/träning/stretch/kroppskunskap klass haha svårt att förklara, kanske lättare när vi haft första riktiga klassen. James gick iaf igenom en massa redskap från träningsrummet som vi kan använda och träna med som är speciellt byggda för dansare att t.ex. träna utåtvridning eller hälsenor m.m. med.
Efter det var det äntligen dags för första jazzklassen med Adrienne, som jag längtat! Och det var såå kul! Jag älskar Adriennes stil så det kommer bli kul. Började med en riktig showig jazz koreografi som jag älskade!
Efter det slutade vi för dagen och jag åkte en snabbis till hemfrid där de behövde akut hjälp med en massa pappersarbete så såklart ryckte jag in. Alltid bra med extra pengar när man är student :)

Idag började dagen med faddermöte där alla vi i ettan fick en varsin fadder i trean som ska hjälpa och guida oss genom det här första året. Jag och Malin fick en supergullig tjej som heter Ina och kommer från Norge. Hon var verkligen jätte gullig och vi ska planera in en mysig fika nästa vecka där vi kan bara fråga henne massor om allt :)
Efter det var det dags för dagens dansklass som var balett igen med Katarina. Gick så mycket bättre idag och nu har det mesta av träningsverken släppt, så skönt!
När balettklassen var slut fick vi strikta order om att stanna kvar i klassrummet och vi började starkt misstänka någonting om nollningen. Och självklart var det ju det. In stormade tvåorna, utklädda och sjungandes och gick igenom allt inför nollningen av oss nästa vecka. Vi blev indelade i sex lag i olika musikgenres och jag blev i reaggae laget. Så nästa vecka ska vi i våra olika lag tävla om poäng genom olika uppdrag och smicker inför tvåorna samt att vi ska vara utklädda i våra olika stilar hela veckan. Haha fy fasen, t.o.m. till skolan måste vi vara utklädda annars får vi minus poäng. Herrejesus vad jobbigt, måste åka som en reggae lodis till skolan på måndag :) Ska bli kul och läskigt, hoppas det inte är en massa jätte jobbiga grejer vi måste göra. Just det så ska vi lära oss alla namn på alla i tvåan, förnamn, efernamn och smeknamn haha så det blir att plugga namn till helgen. Hela nollningsveckan slutar iaf i en stor nollningsfest på skolan på fredag tillsammans med alla tvåor och treor och det ser jag fram emot :)

Eftermiddagen fortsatte iaf med en massa mer info från rektorn Jan tillsammans med tvåorna och treorna. Massa gruppövningar och diskussioner m.m. Och sist men inte minst så fick vi ettor lite info av Susanne på kontoret om saker vi kan fråga henne om, csn grejer och fick även våra nycklar till våra skåp.

Så ni kanske förstår att jag är sååå trött nu. Ska bara ta det lungt i helgen. Ikväll blir det mys med min lover. Imorgon tänkte jag ta mig en tur till fotografiska för att se Annie Leibowitz fotoutställningen innan den slutar och kanske en sväng på stan efter det. Kommer nog bli lugn kväll imorgon med för guess what? Jag fick jobbet som jag var på intervju för i onsdags ni vet assistent jobbet :) Så jag ska jobba mitt första intro pass på söndag 8-16 :)

Till sist ett stort grattis till finaste syster och hennes kille som fick sin första lägenhet idag :) Kommer direkt och hälsar på er nästa gång vi kommer till smålandet :)

                    

                    

                    

                    

                    

                    

                    

                    

                    

                     

                    




Kommentarer
Postat av: Marie

Hej vännen!

Är verkligen så himla glad för din skull, det verkar vara fullt upp och allt låter toppen..:) Så himla bra att du fick extrajobbet.



Massor kramar mamma!

2010-08-27 @ 22:14:18
URL: http://marielindqvist.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie Holmberg

Ååååå fotografiska, vill med!!! :)

Kram

2010-08-28 @ 14:03:29
URL: http://www.holmbergarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0