söndag

Blev som sagt Flickan som lekte med elden igår. Den var ju såklart bra som den första men det går inte och jämföra med böckerna som är så sjukt bra så det finns inte. Noomi Rapace är fruktansvärt bra som Lisbet Salander. De kunde verkligen inte hittat ngn bättre skådis som henne. Kommer ihåg att jag funderade på det där när jag läste böckerna för då pratade de om att göra en film, och jag funderade fram och tillbaka på vem som skulle kunna passa som henne. Just då kändes som att ingen skådis i hela världens skulle kunna göra henne bra, men Noomi bevisade verkligen motsatsen. Men det sjukaste hände i slutet av filmen, precis i den sista scenen (och ni som sett filmen nu vet att den sista scenen är galet spännande) så slutar projektorn att fungera, när det är TVÅ minuter kvar, hur sjukt är inte det? Så vi fick sitta i fem minuter och vänta på att de skulle laga den så vi fick se de sista två minutrarna. Alla i hela bio salongen var sjukt irriterade. Och sen när de väl stängde på igen började de senare än vad vi sett så vi missade typ en halv minut mitt i den mest spännande scenen, i allt avgörande dessutom. Sjukt irriterande.

Idag har vi tagit det lungt. Packat upp allt som vi köpte på ikea igår och jag har fixat klart nästan allt i mitt klädrum nu :) Hann tyvärr inte ta bilder idag, allt är inte riktigt klart heller så det får bli nästa helg. Sen på eftermiddagen kom Oline och Peder hit och vi lagade lite soppa och de hade med en supergod paj som vi käkade. Sen blev det lite film mys "seven" en gammal goding med Brad Pitt. Alla vi hade sett den innan men efter ett filmsnack vid maten blev vi så sugna på att se den igen. Den är verkligen sjukt bra, riktigt obehaglig thriller. Den borde alla se, verkligen ett tips till alla filmintresserade.

Ja så var den helgen över, igen. Puh bara att ta tag i vardagen igen. Och denna vecka blir det hårdkörning med två klasser varje kväll. Nä nu är det snart godnatt tror jag. Börja måndagen med en lång natts sömn är alltid bra. I veckan ska det bli en massa massa bok med på jobbet, det har jag bestämt!

Kommentarer
Postat av: Tess

Du, alltså, har du sett dvd.n från i våras? Jag har glömt hämta ut den!!!

2009-09-22 @ 10:23:27
URL: http://theresiast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0