tisdag

Japp då var det ännu en ledig dag som jag inte hade räknat med, tyvärr utan lön! Hm är ganska sur på hemfrid nu hur de sköter det här när barnen är sjuka eller familjen avbokar ett pass. Som ni kanske vet jobbar jag som barnflicka hos en familj och denna vecka är de i åre och har då avbokat hela veckan. Och när jag pratade med hemfrid, företaget jag jobbar igenom så skulle de fixa jobb åt mig på kontoret denna vecka för så står det i kontraktet att jag är garanterad mina timmar även om familjen avbokar. Som ni vet jobbade jag in lite förra veckan men så får jag reda på att jag bara får jobba tre timmar denna vecka med lön eftersom i kontraktet är jag bara garanterad 9 timmar i veckan så de behöver inte ge mig mer jobb eftersom jag hos ytteligare en familj och jobbar på onsdagar. Jaha tänkte jag tre timmar mindre denna vecka, hur blir det med tor då? Ja då hade de först ett städjobb i järfälla som jag kunde ta, hallå järfälla säkert två timmar med pendeln från mig fram och tillbaka för att jobba tre timmar! helt sinnessjukt. Ja ja kan jag väl gå med på tänkte jag eftersom jag inte fick ngt jobb idag. Men nu får jag reda på att det inte blir av och det enda de kan erbjuda mig är ett förmiddagsjobb på tor och då går jag i skolan! så då blir jag utan lön den dagen med! skitförbannad blir jag rent ut sagt, de ska erbjuda mig jobb då jag kan jobba alltså mina tider inget annat det står i kontraktet! Men tack vare gulligaste Oline som jobbar på kontoret sprang hon runt och letade jobb till mig och till sist fick hon tag i någon på löneavdelningen som behövde lite hjälp så det löste sig till sist. Men jag blir faktiskt otroligt sur, kan ju vara lite schysst och värna om sina medarbetare istället för att blåsa oss på en massa pengar! Blir nog inte kvar på det företaget längre än jag behöver alltså efter sommarens slut då jag förhoppningsvis sysslar med något annat som att dansa på heltid......drömma kan man ju göra iaf!

blev ett långt inlägg grattis till er som orkade läsa :) hehe. Har varit lungt annars idag, pratade med min pojkvän som är i österrike och åker skidor förut. stackarn har blivit förkyld och fått jätteont i njurarna. Hoppas han repar sig så han får njuta av lite skidåkning.
Satt och mumsade i mig en massa chokladpudding till desperate housewifes förut, fasiken så gött! Det är bäst att passa på att götta sig för jag säger som http://spiderchick.blogg.se/2009/march/det-samsta.html#commentatt äta godsaker med sin pojkvän är helt åt helsike du får ju hetsäta ifall du överhuvud taget vill ha någonting själv hehe. Det är liksom två tag från honom så är chipsen slut.

imorgon har vi första uppvsningen av våra stycken till föreställningen för våra lärare Ska bli kul. Vi är visserligen är v inte klara i någon av koreografierna jag är med i men det ska ändå bli kul att få lite feedback.

det var allt för idag, nu ska jag gå och lägga mig och njuta lite av en god bok för imorrn ska jag upp vid sex igen för att åka tidigre till skolan och repa inför uppvisningen. see ya!

Kommentarer
Postat av: emma

åh hoppas det löser sig med jobbet, inget kul när det strular!



när kommer du hem? vi måste fota lite snygga dansbilder :D

2009-03-18 @ 10:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0