sön

sön den 29 mars och det är grått, trist, kallt och tråkigt ute. jag blir så fruktansvärt deprimerad av det här vädret! Igår på när jag kollade vädret sa de att det kan dröja tio dagar innan temperaturen kommer upp i tvåsiffrigt. hur deppigt är inte det att höra! jag som bara vill lägga undan vinterjackor, halsdukar och vantar men det får visst vänta ett tag till. pust!

I fredags blev det iaf efter jobbet lite häng hos maja oh david i hjorthagen, mysigt att alla hade med sina boyfriends. blev ingen utgång de flesta var ganska trötta och sega efter en arbetsvecka. igår drog vi in till stan på förmiddagen och gick på vintagemässan på allmänna galleriet, var himla kul, fastän jag bara hittade en väska. älskar att gå omkring bland en massa vintage kläder, skor och väskor. det tråkiga med det är ju bara att iaf man hittar ett skitsnyggt plagg eller skor så finns det ju bara i ett ex och storlek. tyvärr var de flesta skor jag hittade alldeles för stora :( men som sagt en väska blev det. drog vidare in till stan, drog en sväng på drottninggatan men jag hittade ingenting. det är så trist när alla vårkläder försvinner från affärerna så fort de kommer in, har kollat på flera saker som jag tänkt köpa när det var löning men allt var typ slut redan efter bara typ två tre veckor i affär. så det blev inget inhandlat för mig där. får ta en sväng igen nästa helg. måste verkligen få tag i en snygg jeans jacka till våren. men det verkar ju inte vara speciellt bråttom med det om man kollar ut genom fönstret :/

på eftremiddagen drog vi till en mysig restaurang på söder och käkade med oline, peder, maja, david och peders syster martina. åkte hem till robinson sen och göttade med lite chips.

idag ska jag ta tag i lite rensning i garderoben, göra klart det sista på min koreografi och sen in till stan för fika med tjejerna och hanna som jag inte träffat sen stdenten, helt sjukt! men det ska bli mys.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej!

Vi har haft 8 grader och rätt fint idag, trots det har jag legat i sängen hela dagen. Jag fick maginfluensa i natt eller om det var räkorna vi åt igår hos Ann o Willy??? Inte roligt i alla fall, har precis nu Kl 19 gått upp och har inte ätit något en. Fy o ve!! Hoppas jag kan jobba imorgon. Ha det gott i veckan, värmen kommer säkert snart till Stockholm också, vi ska få 10 grader i veckan.

Puss puss!

2009-03-29 @ 18:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0