söndag

Mycket sen uppdatering men midsommarhelgen har rusat förbi utan att man hunnit med så mkt. Jobbade hela förra veckan och det blev inte mycket vila där inte. Avslutade med lite after work med Oline och Åsa. När jag sen kom hem i torsdags kväll hade jag fått brevet från sway. Och som jag befarat kom jag inte in på danslinjen utan jag kom i den högsta specialgruppen. Sååååååå surt! Det värsta med att man inte kom in var väl att medelåldern på dem sökande låg väl på 17 bast. awhhhhhh! Så nu har jag beslutsångest om jag ska tacka ja till special gruppen. Antar att baletten inte ligger på min nivå men jag behöver ju träna på streeten, antar att det var det som gjorde att jag inte kom in. Ska ringa till dem på måndag och höra på vilken nivå det ligger och ifall man kanske kan få pröva på några gånger innan man betalar avgiften. Lite surt och lägga 6000 spänn och sen komma på att det är alldeles för låg nivå.
Så i höst blir det ingen dans med Jennie Widegren eller Sabina Daljfjäll som jag för övrigt såg på söder igår. Suuurt!
Men det är bara och ladda om inför ackis imorgon, fy fan vad nervös jag är. Och jag kan ju inte säga att mina förhoppningar att ens gå vidare till andra steget är speciellt stor. Jag kom ju inte ens in på sway, blev ju slagen av en massa tonåringar.

Midsommar iaf, blev rätt lungt med tanke på vädret och våra sena planeringar. Hela förmiddagen var det ändå rätt fint väder, Oline kom hit och vi åkte och handlade mat och lagade midsommar lunch som vi käkade här. Åkte in till söder och hälsade på Anders i sin nya lägenhet först och tog några öl innan vi begav oss till John och hans suuuperfina nya lägenhet vid mariatorget, där var vädret fortfarande helt okej så vi grillade lite på hans utegård och sen dukade vi upp värsta fina midsommarbordet och käkade inomhus. Riktigt mysigt. Sen fortsatte vi kvällen i lägenheten och dansade och hade det bra. Vi hade väl tänkt dra vidare först men vi var så osäkra på vad som var öppet och hur mkt folk det var så vi stannade kvar hos John hela kvällen och åkte hem ganska tidigt.
Igår tog vi det bara lungt. Maja och jag hade bakisdag och käkade pizza på söder och kollade på björn gustavsson dvd:n.

                      
                                                                   Midsommarbordet

                      

                      

                       
                                                                               Mr DJ

                      
                                                         Vi gestaltar Alexander Rybak

                     
                                                            De tre randiga skjortorna

                     
                                                                          Datorhäng

                      
                                                                        Maja och Andreas





Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Hej Johanna, du hade också kommit in på Sway m.m...om du dansat där sedan barnsben...! Men föstår det måste vara frustrerande, men du är jätteduktig, så bara kämpa på!!!

Och jag tror du har större chans på balettakademien än Sway, så tänk inte så ( på Sway är det nog enklare att ha sina favoriter )



Håller alla mina tummar för dig idag!

KRAM från Annso

2009-06-22 @ 10:39:49
URL: http://www.holmbergarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0