söndag

Så då var jag tillbaka efter ett oplanerat blogguppehåll. Har verkligen varit iväg hela helgen. Och det var riktigt skönt!
Jag som varit ledig i sommar och nu jobbat halvtid några veckor sitter rätt mycket vid datorn när alla andra jobbar så det är bäst att pasa på med annat när mina vänner inte jobbar. Tyvärr så glömde jag kameran hela tiden i allt stohej så jag har inte en enda bild från hela helgen.
Fredagskväll blev supermysig vinkväll hos Becci för Oline och mig. Riktigt riktigt mysigt. Bara vi tre massa vin, kex, ost och godis och MASSA MASSA minnen och nostalgi snack. Shit vad jag mår bra med er mina älskade vänner.
Lördag morgon drog Nicke och jag iväg och skrev ÄNTLIGEN på kontraktet till vår underbara TREA som vi nu har fått hyra i andra hand :) ihhh jag är så glad. Éftersom lägenheten ligger två kilometer från Oline och Peders så blev vi bjudna dit på frukost/brunch för att fira när vi var klara. Supergott och lyxigt.
Dagen fortsatte med en snabb hemvisit för att byta om sen åkte jag in till stan för en shoppingrunda med tjejerna. Blev dock inget shoppande för mig, jag är fortfarande inte riktigt sugen på höstkläder än, väntar gärna in i september innan jag börjar handla koftor och höstskor. Avslutade med en mysig fika innan jag mötte upp Nicke och vi åkte ut till Solna. Där var vi bjudna på middag hos Pontus. Där var Glenn Nickes och Pontus kompis från vimmerby var i Sthlm och hälsade på sin tjej Linda som nu flyttat hit också hon från vimmerby precis som Pontus tjej Lovisa som också var med. Pontus har för inte så länge sen fått en första hands lägenhet där i Solna som jag ännu inte kollat in, och riktigt fint hade de fått det. Inrett helt i 50-tals stil med allt från soffor till tapeter. Blev en riktigt lyckad kväll med god mat, snack, musik, tequila och ouzo race ända till fem på morgonen. Vid två funderade Nicke och jag på att åka hem men eftersom det är rätt krångligt för oss att ta oss till Lidingö från Solna nu med avstängning i tunnelbanan så insisterade Pontus på att vi skulle sova kvar och så blev det. Så vidare snack ända till fem på morgonen.
Imorse fixade vi asgod frukost igen med allt från bagels till fattiga riddare. Ja så såhär bra frukost som jag ätit denna helg har jag inte ätit på flera år :)
Riktigt underbar helg, precis så som den ska vara. Ikväll blir det nog film och chips för vår del. Ganska sega efter några få timmars sömn inatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0